Sex hebben tussen de inentingen tegen baarmoederhalskanker?

Als je je laat inenten tegen baarmoederhalskanker mag je dan seks hebben tussen de eerste en de laatste prik? Ik heb gehoord dat als je ingeent bent met een prik dat je dan een half jaar geen sex mag hebben? Is dit waar?Ik wil hier een beetje informatie over en heb heel het internet al afgezocht maar nergens staat een duidelijk antwoord op mijn vraag…

Ik heb geen idee! maar UP!

Naar dat antwoord ben ik ook al ff opzoek !

& is het heel erg als je vantevoren al sex hebt gehad?

UPUPUPUP!!

ik was ookal benieuwd ja… UP!

Ga je nu seks hebben met het vriendje van je beste vriendin dan?

Trouwens, NEE dat kan niet. Want je moet MAAGD zijn voor de prikKEN. Geduld is een schone zaak.

Oh jij herinnert je natuurlijk mijn vorige topic nog:P!
Hahaha en nee:P
Ik ben haar oudere zus, ben het wachtwoord van mn eigen accout vergeten :relieved:

Nee toch?! DAt weet ik dan weer wel, het is minder effectief als je al sex hebt gehad, maar zeker niet nutteloos! Ach ja…

In ieder geval, ik heb dus al wel sex gehad, en daarna die brief gekregen dus ja niks aan te doen…

Ik heb nog eens in het boekje gekeken, er staat dat het het BESTE werkt als je nog geen sex hebt gehad…

Dus je mag iig vantevoren wel sex gehad hebben wat ik daar uit begrijp.

Tsja wachten tot je die prikken hebt gehad, tussen die prik zit een HALF JAAR :open_mouth:

JA dat ook nog is! Tussen de eerste en de tweede prik een maand en tussen de tweede en derde een half jaar. Allemaal een beetje onduidelijk dus, dan zou je dus eigenlijk 13 maanden geen sex mogen hebben, want waarom zou je tussen de tweede en de derde prik wel sex mogen hebben en niet na de derde prik een half jaar geen sex? Dus ja… nog ff doorzoeken…

Een half jaar ertussen ? :astonished: nja ik neem hem zowieso al niet, maarja moet je even vragen aan degene die inent.

Tja… en dan zit ik daar en dan :’‘Oh even tussen door…’’
En dan zegt ze ja dat klopt en dan ho ja nee dan toch maar niet!:stuck_out_tongue:

Ik heb 23 december mijn laatste prik gehad.
ik was ook al geen maagd meer voor de prikken, is niet zo’n heel groot probleem… het is wel zo dat de prikken het allleeeerbeste werken als je nog maagd bent, maar het is niet zo dat als je niet meer maagd bent dat die prikken dan helemaal niet meer werken, duss neem ze gewoon.
enn ja, het is het beste om tijdens de 1e en de laatste prik geen seks te hebben, i knoww… IT SUCKS, nu moet ik ook eerlijk toegeven, ik heb het niet gered… heb een paar (2 a 3) pauzes gehad… als je het maar rustig aan doet en zo weinig mogelijk seks hebt, maarja… het is natuurlijk je eigen keuze en je eigen verantwoordelijkheid.

Het is beter als je geen sex hebt gehad, want het virus (?) dat voor baarmoederhalskanker zorgt krijg je als een soort van soa, dus als je al sex hebt gehad, of hebt tussendoor kan je dat virus al krijgen, waardoor de injectie geen zin heeft. Als je dat virus hebt wil trouwens niet zeggen dat je ook ziek wordt, het ‘ontplooit’ zich namelijk niet altijd.

nee je hoeft helemaal geen maagd te zijn
hier zijn vragen en antwoorden ;
www.prikenbescherm.nl
ik weet niet of jou vraag erbij staat.

Mag je onbeschermd vrijen tussen twee prikken door?
Nee, zolang je niet alle drie de prikken voor inenting tegen baarmoederhalskanker hebt gehad, ben je niet goed beschermd. Tussen de prikken door moet je dus veilig vrijen. Na de prikken ben je wel tegen het HPV-virus beschermd, maar niet tegen andere soa, dus veilig vrijen met een condoom blijft belangrijk. Overigens beschermt een condoom niet 100% tegen een infectie met het HPV-virus.

Eigenlijk is het dus zo dat het minder goed werkt als je seks hebt.

Maar zo erg kan het toch niet zijn, want er zijn ook mensen die helemaal niet ingeent worden…

er staat op een site dat je vanaf 1993 moet zijn, ik ben geboren in 1992 krijg ik uhm dan niet meer? wordt dit jaar 17? en mag je geen sex hebben tussen de prikken? want iedereen zegt wat anders

Woe, je kan wel gewoon sex hebben tussen de prikken door, maar dan is de kans dat de inentingen voor 100% aanslaat minder, dus de kans op baarmoederhals kanker word wel verkleint, maar minder dan als je geen sex hebt. (Mijn moeder is dokter.) Maar als je slim bent, wacht je gewoon.

Vanaf 16 jaar word ie alleen niet meer vergoed, door de zorgverzekering ding.