Serveerster, tips?

Heey meiden,

Zaterdag wordt mijn eerste werkdag als serveerster. Ik heb (nog) geen ervaring en vroeg me af of er dingen zijn die handig zijn om te weten. Ik heb ook nog niet eerder gewerkt met een dienblad en vroeg me af of dit lastig is? Ik wil graag op mijn eerste werkdag een goede indruk maken want ik ben best een kluns als ik zenuwachtig ben, haha.

Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

Met een dienblad werken valt heel erg mee, je moet wel oppassen als je drinkglazen eraf haalt dat hij niet valt (doordat hij uit balans kan raken), maar dat heb je na een paar keer oefenen al door. Verder veel glimlachen, goed rondkijken of mensen bestellingen willen opnemen of iets willen nabestellen. Het is niet zo moeilijk als je denkt. :’)

Open houding, mensen aankijken, veel praten, glimlachen.
En hou je blad récht :") Als je drinken neer wilt zetten, let op je blad, hahaha.
Het valt wel mee (:

Met een dienblad lopen valt inderdaad heel erg mee. Oefening baart kunst.
Voor de rest eigenlijk al wat er gezegd is (en heb het er gister toevallig nog met mijn baas over gehad): mensen begroeten als ze binnenkomen, fijne dag/avond verder wensen als ze weggaan, altijd vriendelijk blijven en vriendelijk lachen en inderdaad het belangrijkste eigenlijk: héél goed rond blijven kijken of je iets kan doen voor de klanten.

Succes zaterdag! :slightly_smiling_face:

ik heb twee en een half jaar in de bediening gewerkt :slightly_smiling_face:
je moet heel sociaal en open zijn. Rechtop lopen!
Je dienblad kun je het beste vasthouden met de hand waar je NIET mee schrijft. als je links bent, moet je hem dus met rechts vasthouden.
Je vingers houd je er gespreid onder, dan wiebelt hij wel, maar valt hij niet!
verder gewoon naar oudere collega’s/ collega’s die er langer werken luisteren en hen om advies vragen. Altijd goed opletten. Als het glas leeg is, vragen of ze nog iets willen drinken. Zijn ze halverwege het eten, vraag je of alles naar wens is.