serieuze zwangerschaps-test vraag. help asjeblieft.

ik heb een vriendje, en in principe hebben we altijd veilig sex. Nou is het vorige week zo gebeurd dat hij zonder condoom in mij is geweest. Maar hij is niet in mij gekomen, al ging hij wel precies op tijd uit mij.

Nou heb ik de laatste paar dagen dat ik echt heel heel heel erg misselijk ben. En duizelig. Misschien dat dit door de stress komt hoor dat kan… Maar ik slik de pil. En die moet ik dus doorslikken.
Nou ben ik een paar dagen geleden aan mijn nieuwe strip begonnen.

mijn vraag:
In de gebruiks aanwijzing van de test staat dat je de test pas kan doen vanaf het moment dat je ongesteld zou moeten worden. Kan ik dat dan nu al doen omdat ik dus door heb geslikt? Of moet ik dan wachten totdat ik weer aan de de volgende strip moet beginnen en die dan niet beginnen?
Want is de test dan wel geldig? Lijkt mij wel toch?

Wacht gewoon 2-3 weken
Het kost even tijd voordat je lichaam LH gaat produceren (het hormoon dat een zwangerschapstest meet)
En een zwangerschap veroorzaakt geen duizeligheid.

het is wel zo dat ik morgen toevallig urine in moet leveren in het ziekenhuis… Ivm ander onderzoek, maar als ik zwanger ben, Dan zien ze dat toch wel al in je urine? Of dat ook niet?

Alleen als er al LG geproduceerd is.
Kijk op www.bioplek.org als je wilt weten hoe het werkt.

Daar keek ik altijd om bio te leren :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ze testen niet altijd op dat level volgens mij als je het voor iets totaal anders inleverd. Maar als je veilig aan de pil bent is er sowieso een ieniemienie kans dat je zwanger bent.

waarom breng je je urine niet naar de dokter daar testen ze gratis.

Ik weet niet precies hoe dat zit met die zwangerschapstest
en ik bedoel dit ook echt niet gemeen
maar als je aan de pil bent dan kun je gewoon seks hebben zonder condoom zonder zwanger te worden.
of slik je je pil pas net waardoor hij nog niet veilig is?

Maar je bent aan de pil?
Als je die goed hebt geslikt, ben je echt niet zwanger hoor!
Als je toch een test wil doen, moet je 21 dagen wachten.
En die misselijkheid komt echt niet binnen een week hoor, dat komt inderdaad door de stress.

nou die urine moet ik zoiezo inleverenvoor andere dingen dus daarom niet bij de dokter;)

En ja ik slik de pil, maar ik weet nit meet of ik hem een paar keer ben vergeten of niet… Volgens mij niet, maar als ik net terugkijk dan heb ik er zoiezo 1 gemist… dus… MAar hij is ook niet in mij gekomen dus ik maak me weer druk om niets…

hoop ik…

ik heb ook zoon test gekocht maar da was voor je ongesteldheid. eigenlijk moet een test na of voor je ongesteld.
maar ik had zoon speciaal ding
ik moest net 10 dagen wachten met de seks omdat anders da stofje niet goed genoeg naar boven kwam en ja dan gwn da staafje in potje urine houden en wachten. en ik was gelukkig nie zwanger. . en als je de pil sllikt heb je ook al grotere kans da je niet zwanger ben maar toch voor de veiligeid he;) en da komen maakt niet uit. het kan ook zijn voorvocht zijn. daar zitten ook stoffen in. zoiezo terugtrekkken is nie slim.

maar na hoeveel weken heb je last van misselijkheid enzo? Pas na 3 weken toch?

Ik denk dat je je nergens zorgen over hoeft te maken. Je slikt de pil, dus dat is veilig. & anders even naar de dokter gaan!

hmmz denk dat de meesten zich te snel druk maken.
ik zelf ook net zo hoor!

maar een test kun je gelijk doen, na een week maakt het niet uit op welk tijdstip je het doet. daarvoor moet je 't s morgens doen.

Ik denk dat je niet zoveel moet stressen.
Maar je slikt toch de pil,dus je hebt een heel kleine kans dat je zwanger bent.

Ehm, hij kwam niet eens in je klaar én je slikt gewoon de pil.
Waarschijnlijk zitten de klachten gewoon in je hoofd, de kans dat je zwanger bent is nihil.

Ik vind het best raar dat sommige mensen zeggen ‘Maak je geen zorgen, je slikt de pil dus je kan toch niet zwanger worden!’ maar dat is helemaal niet waar, zoals hierboven, er is dus wél kans.

Hallo, hij kwam niet eens in dr klaar, moet ze dan van voorvocht zwanger raken terwijl ze ook de pil slikt?
Kijk, als ze nou 10x de pil is vergeten snap ik dr vermoeden, maar anders moet ze zichzelf gewoon van tevoren goed laten informeren, niet achteraf.
Misschien is ze wel zo misselijk omdat ze nu bezig is met een 2e strip.

OFF:
waarom beginnen mensen aan seks als ze;

1. niet weten dat vroegtijdig terugtrekken NIET betrouwbaar is.
  2. niet goed weten hoe de pil werkt en hem ook niet goed innemen (vergeten).
  3. gewoon niet weten wanneer je wel en niet zwanger raakt?

ON:
lees je gebruiksaanwijzing nog maar eens goed want daar kan je alles uithalen.

Je merkt na een dag of 2 echt nog niks van een zwangerschap, je gaat er pas echt last van krijgen na een maand of 2.
De kans dat het dus een zwangerschap is, is dus echt heel klein.
Ik denk dat die misselijkheid inderdaad door de stress komt.
Ik snap dat je alsnog een zwangerschapstest wil doen, maar dat moet inderdaad na de tijd dat je ongesteld zou moeten worden.
Je kan hem nu niet al doen omdat je doorgeslikt hebt, je moet gewoon even afwachten.