Heey iedereen,
Vorig jaar heb ik een serieuze ruzie gehad met een van mijn beste vriendinnen. Voor mij was het vrij onverwachts want ik had niet echt iets gemerkt aan haar doen ofzo maar blijkbaar ergerde zei zich wel aan mij. Er zat ook heel wat flauwekul bij ofja het kwam eigenlijk wat neer op jaloers gedrag maar ze heeft me ook nog heel wat andere dingen verweten, persoonlijk, die me ook echt erg hebben gekwetst. Als het van mijn kant had gelegen was ik nooit meer naar haar toegegaan om het bij te leggen, er is een grens en ik zou me niet verontschuldigen nadat zij me zo naar beneden had gehaald. Na een tijdje is zij uiteindelijk naar me toe gekomen en heeft ze zich verontschuldigd en ze zei dat ze het allemaal niet echt meende. Ook dit kwam voor mij volledig onverwacht en ik wist niet echt goed hoe ik erop moest reageren, langs de ene kant hoefde het voor mij echt niet meer, langs de andere kant zou het terug allemaal veel gemakkelijker zijn aangezien we heel wat gemeenschappelijke vrienden hadden… We hebben het dan uiteindelijk terug goed gemaakt maar nog een jaar later voel ik me er nog steeds niet goed bij en knagen al die dingen die ze tegen mij heeft gezegd nog steeds heel hard aan mij.
Nu hebben jullie misschien raad hoe ik hier beter mee kan omgaan? Ik spreek haar ondertussen niet zo heel veel meer (maar toch nog regelmatig) doordat ik van school ben veranderd dus haar er echt nog eens over aanspreken zou denk ik niet goed aflopen…
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!