Serieus leeftijdsprobleem

Ik wordt al een tijdje veel jonger geschat. En niet door slechts een enkele persoon, maar zowat iedereen in het dagelijks leven, zoals de kapper, supermarkten, en het uitgaansleven. En niet 1 of 2 jaar, maar vaak zelfs 5 jaar. En dat is niet echt prettig als je 20 jaar bent. In het begin viel het nog mee, maar langzamerhand begin ik me toch wat te ergeren. Ik heb een jong gezicht. Dat is wel een fijt. En ook niet veel voorgevel om het zo maar te stellen. Ik gebruik wel make up, oogpotlood en mascara. Ik wil ook geen clown lijken door hopelijk ouder te lijken als ik meer make up op smeer.
Wat ook niet meedraagt is dat ik niet bepaald iemand ben met een grote mond, ben meer een observeerder. Jongens zien me soms niet staan omdat ze denken dat ik te jong ben…

Ik heb al een aantal tips gelezen zoals:
Velle kleurtjes vermijden
Meer make up dragen
je houding veranderen

Graag zou ik nog wel wat tips willen hebben. En er zijn vast wel mensen met het zelfde probleem. Hoe gaan jullie hiermee om?

als je ook klein bent; hakken dragen.

Tja ik weet niet, dan zou ik je eerst toch echt moeten zien.

ik ben 1.70

Draag wat meer ‘‘volwassen’’ kleding.
En hakken idd, voor de rest weet ik t ook niet echt.

Mij schatten ze ook makkelijk 16 a 17. En ben ook al 20

Ik word ook altijd 4 a 5 jaar jonger geschat en ik ben 19.
Eerlijk gezegd denk ik dat het lastig wordt om echt ouder te lijken, omdat het (bij mij in ieder geval) aan de vorm van het gezicht ligt. Als meiden veel make-up dragen denk ik juist dat ze jonger zijn :’) Maar dat ligt aan mij waarschijnlijk.

ja ik heb ook een jong gezicht. Als ik dan teveel make up draag denk ik ook dat ik jonger lijk.
misschien moet ik er toch maar mee leven. Later heb je er vaak wel voordeel van:P

Same problem hier!!!
Sommige schatten me 17/18 maar er zijn er ook bij die denken 15/16 :l Verder draag ik ook oogpodlood en mascara en loop ik ook soms op hakken.

Maarja je bent nou eenmaal zo en later als we 30 zijn hebben we dr vast plezier van! Tenminste dat is wat iedereen zegt. Ondertussen is het soms best wel klote. Morgen als ik een fles drank haar weer mn id laten zien omdat ze anders niet geloven dat ik een 20 plusser ben -.-’’
Mijn moeder had er ook last van vroeger dus zal wel in de familie zitten. Ze is nu 44 maar mensen schatten haar altijd nog in de 30 :stuck_out_tongue:

volwassener kleden.
je haren anders doen.

enz enz.

Ja het heeft later vast zen voordeel, dat zegt iedereen ook tegen mij. Mijn moeder lijkt ook jonger dan ze is.
Ik moest men id laten zien bij de kroeg en 3 mensen moesten er naar kijke voordat ze het geloofden

Ik denk dat je er “sophisticated” uit moet gaan zien. Een zelfstandige look maken. Niet te veel makeup, bescheiden. En misschien oudere vrienden zoeken?

Heb je een foto?

Een goeie vriendin van mij wordt ook vaak jonger geschat, maar toch 1 a 2 jaar ouder dan mij weer. Ja zelfstandige look is een goeie optie. :stuck_out_tongue: ben ook steeds meer bezig met donkere kleuren enzo. Maar ik ben nou eenmaal iemand die graag truien en sneakers draagt, ect.

Ik heb niet echt een recente foto want ik heb men haar net korter laten knippen.

Maakt niet uit, ik wil alleen zien waar het aan kan liggen qua gezicht…

Omg, ik heb helemaal hetzelfde probleem. Ik wou er ook een topic over openen, ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik ben dus bijna 19, en word meestal 14/15 geschat.

Problemen bij het dagelijkse leven:
- bij het uitgaan moet ik al-tijd mijn identiteitskaart tonen. Gemiddeld drie keer per avond.

• bij het uitgaan spreken mensen me standaard aan om te vragen “of ik niet te jong ben” om al uit te gaan. Ik zie ze ook vaak kijken naar me en fluisteren over me. Dit vind ik eigenlijk het ergste.
  • als ik met mijn vriend (20) ergens heenga, denken ze dat we broer en zus zijn.
  • Mijn broertje van 14 wordt vaak ouder geschat dan ik
  • Op restaurant nemen ze standaard het wijnglas weg (omdat ik zogezegd te jong ben om al wijn te drinken)
  • In de bioscoop bij 16+ films moet ik ook altijd bewijzen dat ik ‘al’ oud genoeg ben om zo’n film te zien
  • Onlangs heb ik gesolliciteerd voor een job die ik supergraag wil, toen heb ik echt 10x moeten herhalen dat ik wel al oud genoeg was (minimumleeftijd is 18), ik had hem bijna niet gekregen door mijn jonge uiterlijk.
  • ik maak moeilijk nieuwe vrienden, omdat leeftijdsgenoten altijd denken dat ik veel jonger ben

Ik:

• draag vaak hakken (maar niet altijd, omdat het anders te veel pijn doet aan mijn rug en voeten)
  • draag make-up (meestal een neutrale ooglook: neutrale bruine oogschaduw, die bijna niet opvalt en mascara, en heel soms ook oogpotlood)
  • kleed me volgens mijn moeder ouder dan ik ben
  • ben enorm onzeker als mensen me aanspreken over mijn ‘jonge’ uiterlijk. ik word dan echt heel verlegen…

Heb je blond haar? Het helpt ook al om je haar bruin te verven en dat hoeft niet eens zo donker te zijn.

Het ligt met andere woorden niet aan mijn kledij en make-up, maar meer aan mijn gezicht en gestalte denk ik. Ik ben trouwens heel klein (1m56)… Ik draag (zoals ik hierboven al gezegd heb) wel hakken, maar dat helpt niet echt. :confused:

ja ik ben blond. Ik heb het 2x bruin gehad maar dat is niet zo goed voor me haar. Misschien zet ik er in de winter donkere lokken in.

Ik heb donkerbruin haar, maar helaas… Word nog altijd jonger geschat :stuck_out_tongue:

bruin helpt wel een beetje want dan lijk ik minder lief. Ik heb een ‘lief’ uiterlijk.