Serieus genomen worden

Hooi,
Ik zit nu in de 2e klas en ga al bijna naar de derde maar ik ben een meisje dat 0 % zelfvertrouwen heeft en volgens mij weten bijna alle jongens uit mijn klas dat.
Maar toch nemen ze me gewoon niet serieus en geloof me dat dat heel irritant is en niet alleen jongens ook 2 meisjes waardoor ik soms echt al mijn haren uit mijn kop trek
Iemand tips ?

Nemen ze je niet serieus qua volwassenheid of qua schoolresultaten?
Want de stap naar volwassenheid is inderdaad zelfvertrouwen: als je in jezelf gelooft, jezelf serieus neemt, zullen anderen dat automatisch doen.
Verder… je zit in de 2e, je hebt nog de tijd om met je klas lol te maken, want je gaat echt spijt krijgen als je nu al volwassener wilt worden.

Als je geen zelfvertrouwen hebt doen ze dat juist bij je. Probeer aan je zelfvertrouwen te werken en straal het ook uit, zo word het meestal al stukken minder.

Ik ben ook best wel onzeker, en geloof me, niets is erger dan als een (vervelende) jongen weet dat je geen zelfvertrouwen hebt. Die gaan dan echt irritant lopen doen en pesten. Dat heb ik meegemaakt met een jongen.
Die ging me dan lopen ‘‘pesten’’ met: ‘‘Haha, dat sjaaltje staat je echt voor geen meter. Weet je niet hoe je je moet kleden of zo?’’
En dat terwijl ik die dag veel complimentjes heb gehad over m’n nieuwe sjaaltje.
Maar ik was teleurgesteld toen die jongen dat zei, en dat liet ik ook merken, waardoor ik hem de plezier gaf om me te pesten.
Maar laatst pestte een andere jongen me met ‘‘kleintje’’ of ‘‘ukkie’’ (en hij zei het echt op een gemene manier, van: ''haha, alsof ik dát ga doen met zo’n kleintje als haar), en dat háát ik echt (alsof ik niet serieus wordt genomen). Dus ik zei zo: ‘‘Heb je wel eens goed naar je neus gekeken?’’
Ja, sorry, dat kan best gemeen klinken, maar oké… En ik zei erbij: ‘‘Ja, als je iemand pest met iets waar diegene niks aan kan doen, dan doe ik dat ook.’’
En toen zei hij: ‘‘Oké, sorry.’’ En ik zag duidelijk dat hij zich een beetje schaamde.
En dat gebeurde voor de eerste jongen waar ik het over had (die me pestte over m’n sjaaltje) en die me bleef me echt aankijken van: wow…
En sinds die dag heeft hij me niet meer gepest.
En ik kom de laatste tijd ook meer voor mezelf op, en geloof me: dat helpt echt. Moet je ook proberen. :wink:

Je moet er gewoon boven staan, koop kleren waar jij je fijn in voelt en praat er misschien met een paar vriendinnen over dat helpt ook