Septum, Smiley

HeyHey, ik had even een vraagje over septum en smiley piercings. Ik vind dit hele mooie piercings en overweeg er een te nemen.

Septum: wordt dat door je kraakbeen gepierced of doordat stukje zonder kraakbeen (als je een beetje aan je tussenschotje trekt)

Smiley: rekt dat niet uit? of moet je dan een extra licht ringetje nemen?

Een septum wordt voor zover ik weet niet door dat kraakbeen gepierced! Ik heb er eigenlijk geen verstand van, maarrr vet dat je 1 van de twee gaat doen :grinning:

Ja ik zit er over te denken, lijkt me wel vet :slightly_smiling_face:

Ja dat van de septum wil ik ook wel weten. vind het eigenlijk soms best wel mooi

Ik heb het even opgezocht op een forum. De septum wordt niet door het kraakbeen gepierced, maar door de “sweetspot” in je neus. Geen idee wat dat is, denk dat stukje voor je kraakbeen zeg maar.

ja, dat is dat zachte stukje van je neus dat je kan bewegen zeg maar xd

ik heb ze bijde. (:
seprum gaat onder je kraakbeen door,
voelde ik helemaal niets van en was zo genezen.

mn smiley vond ik iriteerender voelen en je
krijgt een heel licht ringetje ja,
zodat de kans op uit scheuren en uitgroeien zo klein mogelijk is.

Oh dan is het toch dat plekje dat ik bedoelde denk ik, als je een beetje aan je tussenschotje van je neus trekt, onstaat er een plekje zonder kraakbeen zegmaar, en dan daardoor heen. Mhh vraag me af of je neus er dan niet raar uit gaat zien, zown beetje naar voren xD

Haha. Denk trouwens dat een septum je best tof zou staan!

Dankje :slightly_smiling_face:

Dit vond ik trouwens

Septum (tussenschot)
Deze piercing wordt in het stukje huid onder het kraakbeen gezet. Het is verstandig om tijdens de genezingsperiode een ringetje te dragen zodat de piercing niet scheef groeit. Hierna kun je indien gewenst, de piercing op laten rekken.

Je kunt verschillende sieraadjes dragen, waaronder een septum-keeper. Dit is een gebogen staafje dat je kunt gebruiken om de piercing te verbergen en toch te behouden.