Hee,
Ik heb jullie hulp nodig want ik weet niet wat ik er aan moet doen. Ik ben namelijk een klein beetje verslaafd aan lekkere dingen. Ik hou van lekker eten. Ik spring een gat in de lucht als we friet en frikandel eten, en van fruit en groente moet ik niets hebben. Fruit lust ik wel hoor, alleen ik heb liever chocola ofzo. Ik maak eigen best laat en topic aan want dit probleem is het hele schooljaar aan de gang. Ik koop echt TE vaak iets lekkers, bijna elke dag. Als ik naar mn afschriften kijk op internet staat er dit:
[i]
-1,20 PLUS
-2,00 JUMBO
- 1,50 LIDL
-0,89 PLUS[/i]
En dit zijn maar kleine bedragen maar als ik dit zo’n 3-4 per week 2,00 uitgeef telt dat wel. Meestal koop ik iets lekkers in een tussenuur, als ik met vriendinnen naar de plus ga. En zaterdag na mn werk, omdat zondag de winkels dicht zijn. Ik vind altijd wel een reden om het toch te doen. Het is gewoon zo makkelijk, je weet dat er geld op je rekening staat, even erin steken, pincode erin piepiep GESLAAGD! Ik kan het gewoon NIET laten. En ik kan ook echt niet tegen het idee dat ik niks lekkers heb, ik moet gewoon IETS hebben. En ik ben niet dik, verre van eigenlijk, daarom denk ik vaak ‘ach ik kan het wel hebben’ Maar nu ik een beetje aangekomen ben, wil ik er iets aan doen. En ik ga binnenkort op vakantie, en als mijn familie niks lekkers in huis heeft hebben ze helaas geen jumbo om de hoek en kan ik niet pinnen. Ik raak ECHT gestresst, ik krijg dan een onrustig gevoel van binnen, ik moet en zal gewoon chips/chocola/snoep hebben ( oevrigens koop ik ze nooit allemaal tegelijk hoor, meestal maar 1 ding)
Is dit een verslaving? En hoe kom ik er van af ? het is sws slecht voor mijn tanden en het is ook gewoon geldverspilling…