semi-akoestische gitaar

Hooi,

Ik heb geen idee of ik dit hier moet plaatsen, maar ik dacht, muziek → gitaar. Dus nouja. Ik wil graag een zwarte gitaar met steentjes versieren maar dan als enige gitaar in het zwart hebben ze een semi-akoestische en een western. En nou wil ik hoe dan ook al graag een semi-akoestische, maar die is 150 euro, en ‘een vrouwen gitaar’ omdat hij wat, ja minder lomp is. Maar is dat een goede prijs? Ik weet het merk eigenlijk niet :blush: Maar hij is afgeprijsd omdat die winkel weggaat…
En is een semi-akoestische een leuke gitaar? Dan heb je toch ook zo’n ding nodig die je in dat gat moet doen?

Sorry ik kom volgens mij heel dom/oningelezen over maar het is niet zo dat ik opeens een gitaar koop hoor, speel al 3 jaar ofzo ;p

Ik zit ook op gitaar maar hier snap ik niks van.

Ik heb een zwarte western gitaar, een Ibanez V10 serie. om precies te zijn een V105SJP-BK-2Y-01 en die speelt echt enorm fijn. Je hebt niet echt een goede semi akoestische gitaar voor 150,- Ik weet niet of je zelf wat verstand van gitaren heb, maar met een semi akoestische kun je dus met en zonder versterker spelen, maar deze klinken zonder versterker echt nergens naar. Dus dan zou ik als ik jou was voor een westerngitaar gaan.

Nee, maar kijk hij was eigenlijk iets van 250 maar ze gaan weg en dus moet alles dus ook weg. Maar als jij hem in de versterker doet (of bij wie je dat hoort) heeft diegene er dan wel zo’n rubber ding in het klankgat?

Ik heb wel een semi-akkoestische, van Morgan. Maar ja, ik ben een beginneling en ik weet er niet zo heel veel vanaf eigenlijk, en hij hoeft ook niet veel te kunnen of geweldig te klinken :’)

Die van mij was ook iets van ¤150.

Een rubber ‘ding’ in het klankgat zegt me vrij weinig, ik heb ook vrij weinig op zulke gitaren gespeeld. Maar dat zal best wel aangezien de versterker meestal aan de onderkant zit. Maar goed nogmaals ik zou z’n gitaar niet aanraden.

Maar waarom niet snap ik dus niet helemaal. Want waarom is het zo ‘erg’? Als je hem niet in de versterker doet dan is het hetzelfde als een akoestische.
En dat rubbere ding, dat moet er ook in dat zorgt ervoor dat de klank in de klankast blijft zegmaar.

@ Polyethylene, nou hij moet wel goed klinken anders heb ik er niet zo veel aan.

Up

Up

Waarom zou je een semi-akoestische gitaar kopen en niet gewoon een akoestische? Voor 150 euro heb je best een fatsoenlijke akoestische gitaar, maar nooit een fatsoenlijke semi-akoestische.

Ik héb een akoestische, ik heb een elektrische ik wil graag een semi-akoestische, hij is normaal 250 euro of duurder, alleen heeft hij korting omdat ze weggaan en hun spullen kwijt moeten