self tape

Hoi,
Ik wil graag acteren in het buitenland.
En ik weet dat je filmpjes van je zelf kunt sturen, en dan gekozen kan worden. Ook wel een Self-Tape audition genoemd. Weet iemand een site waar ik deze audities kan vinden? Alvast bedankt.

Ik denk persoonlijk niet dat het veel zin heeft om als 14jarig meisje zoiets te gaan doen. Of je moet bijzonder goed zijn in Engels.

Vaak is het zelf een eigen gekozen monoloog of duoloog opnemen. Zelf tape kan je zien als open auditie en hierbij kan je dus een random tekst kiezen. Denk hierbij wel aan het genre. Is het een gerichte casting dan praten we over tekst uit het script van het stuk waar jij screentest voor doet. Maar jij wilt dus een self tape opsturen? Denk even hieraan, wil je serieus aan de slag; Hoe goed is je engels/vreemde taal, wat zijn de stappen betreft audities die je wilt nemen, hoe ga jij alles financieren, heb je al bureau’s benaderd, heb je connecties in het buitenland.

Denk en droom nog niet te groot… iedere professional is ook als amateur begonnen. Kijk eerst naar kleinere projecten, volg lessen, ga ervoor studeren.