Ik zit nu in het eerste jaar van sport en bewegen op de HAN, dus ik kan je wel helpen!
Vorig jaar moesten we in het sportcafé wachten waarna we in groepjes werden opgedeeld en daarmee de onderdelen moesten volgen. Vriendinnen van mij hebben bij de selectie dag ook dans gehad, maar dat had ik niet.
De eerste opdracht die ik moest doen was een teamopdracht waarin ze gingen kijken wat voor soort rol jij binnen een groep aanneemt (bijvoorbeeld neem je de leiding of ben je meer een volger. niks is fout overigens!).
Daarna moest ik sportvaardigheden doen, daar kregen we een filmpje te zien van een volleybalopslag en van een sprong bij het hoogspringen waarna je die na moest doen.
Vervolgens moesten we in kleine groepjes lesgeven en ik snap dat je daar heel erg zenuwachtig voor kan zijn, maar geloof mij dat zijn de meeste wel. Wat wij hadden was dat we moesten door wisselen en niet voor een hele grote groep stonden.
Als laatste hadden we een gesprek met een docent van de HAN om te zien wat je motivatie is om juist deze studie te doen. En als je vrijwilligerswerk in de sport hebt gedaan of iets met specifieke doelgroepen dan moet je dat vooral vertellen. Dat heb ik gedaan en blijkbaar heeft het geholpen want ik ben toegelaten 
Je moet vooral kleding aandoen waarin jij je goed voelt en lekker in kan bewegen dan zal je je veel meer op je gemak voelen en dat kan je ook zien.
heeel erg veel succes en je hoeft echt niet zenuwachtig te zijn want je zult zien iedereen is heel erg aarig. Het gaat je lukken!