Selectiedag Sport- en Bewegingseducatie HAN

Hallo meiden!

Misschien een beetje last minute, maar zijn er hier meiden die de opleiding Sport- en Bewegingseducatie aan de HAN volgen en/of een selectiedag hebben gedaan? Ik moet morgen richting Nijmegen voor de selectie, op de site staat grof geschetst hoe de dag zal verlopen, maar ik ben zo gestresst dat ik er niet van kan slapen. :’) Iemand nog handige tips - tricks waar ik goed aan moet denken morgen? (Of handig is om mee te nemen los van sportkleding?) Alvast bedankt!

Liefs x

:upside_down_face:

Ik zit nu in het eerste jaar van sport en bewegen op de HAN, dus ik kan je wel helpen!
Vorig jaar moesten we in het sportcafé wachten waarna we in groepjes werden opgedeeld en daarmee de onderdelen moesten volgen. Vriendinnen van mij hebben bij de selectie dag ook dans gehad, maar dat had ik niet.
De eerste opdracht die ik moest doen was een teamopdracht waarin ze gingen kijken wat voor soort rol jij binnen een groep aanneemt (bijvoorbeeld neem je de leiding of ben je meer een volger. niks is fout overigens!).
Daarna moest ik sportvaardigheden doen, daar kregen we een filmpje te zien van een volleybalopslag en van een sprong bij het hoogspringen waarna je die na moest doen.
Vervolgens moesten we in kleine groepjes lesgeven en ik snap dat je daar heel erg zenuwachtig voor kan zijn, maar geloof mij dat zijn de meeste wel. Wat wij hadden was dat we moesten door wisselen en niet voor een hele grote groep stonden.
Als laatste hadden we een gesprek met een docent van de HAN om te zien wat je motivatie is om juist deze studie te doen. En als je vrijwilligerswerk in de sport hebt gedaan of iets met specifieke doelgroepen dan moet je dat vooral vertellen. Dat heb ik gedaan en blijkbaar heeft het geholpen want ik ben toegelaten :cold_sweat:

Je moet vooral kleding aandoen waarin jij je goed voelt en lekker in kan bewegen dan zal je je veel meer op je gemak voelen en dat kan je ook zien.

heeel erg veel succes en je hoeft echt niet zenuwachtig te zijn want je zult zien iedereen is heel erg aarig. Het gaat je lukken!

Heel erg bedankt voor je berichtje! Ik zit nu in de trein en het is toch wel heel erg fijn nog even wat te lezen van iemand die de selectiedag zelf heeft gedaan. Ik heb vaker voor groepen gestaan dus ondanks dat ik zenuwachtig ben moet dat lukken. Ik heb echt wat aan je advies, vaak ben ik namelijk wel een leider, maar door stress klap ik soms dicht. Al helemaal drama scenario’s bedacht, maar zo erg is dat dus niet, zolang ik maar goed luister. Ik ga mijn best doen vandaag en misschien en vooral hopelijk tot volgend jaar! Ik laat wel even weten hoe het gegaan is. :slightly_smiling_face:

Ja ik ben onwijs benieuwd hoe het gegaan is! fijn dat je wat aan mijn advies hebt gehad :slightly_smiling_face:

Zo, dat was een lange dag gisteren! Maar ging voor mijn gevoel wel erg goed. :slightly_smiling_face: Volgens mij was het dezelfde dag als vorig jaar, wij kregen ook die filmpjes te zien en moesten een volleybalopslag, hoogspringen en trampolinesprong doen. Vooral het gesprek ging heel erg goed eigenlijk, ik had Maaike als docent (weet niet of je die zo kent) en kon goed op de vragen antwoorden. En nu is het een kwestie van afwachten! Maar ik heb mijn best gedaan in ieder geval :slightly_smiling_face:

Ik zal voor je duimen!
fijn dat het zo goed is gegaan. Van Maaike heb ik het laatste half jaar les en dat is echt een hele lieve vrouw en ze is ook een erg goede docent. Zoals ik het nu hoor moet het wel goed komen, dus wie weet tot volgend jaar en misschien dat ik dan wel jou intro-mama word haha