selectiedag op hotelopleiding

lieve meiden,
ik heb volgende week vrijdag een selectiedag op het NHTV voor de opleiding Internationaal Hotelmanagement. Mijn ouders zijn er heilig van overtuigd dat ik een pantalon aan moet etc. Ik begrijp dat ik er netjes uit moet zien zelf was mijn plan om een donker nette spijkerbroek aan te doen met zwarte laarzen en dan een wit shirtje met een donkerblauwe blazer, maar mijn ouders vinden de spijkerbroek dus niks. heeft een van jullie ook een selectiedag voor deze opleiding gedaan? of op een hogere hotelschool? en was iedereen echt keurig netjes pantalon etc? of is het niet zo belangrijk als je een donkere nette spijkerbroek draagt?
liefs

Ik heb ook een selectiedag gedaan voor de hotelschool.
Ik had een grijze kokerrok aan tot de knie, met een klein zwart streepje en een basic shirtje met vestje. Ik had ook pumps aan. Toen ik een 1 op 1 gesprek had kreeg ik gelijk complimentjes over mij nette kleding en dat ze dat verwachten van iemand die in een hotel werkt.

Ik denk dat je de raad van je ouders beter kan opvolgen, doe gewoon een mooie zwarte broek aan als je een broek aan wilt. Ik vind het netter staan dan een spijkerbroek, iets professioneler :slightly_smiling_face:

en als ik dan een donkerblauwe broek aandoe die matcht bij mijn blazer?
en dan zeg maar een wit shirtje om het kleur effect te breken met zwarte pumps dan pfff… en dan moet ik ok ngo een tas hahahha
en hoe had je je haar, gewoon los? of opgestoken of staart?

Het is moeilijk haha, als je voor zwerver solliciteerde was de keus makkelijker, haha
Maar okay, uhm ja dat kan ook wel denk ik! Lijkt het dan een soort pak ofzo? Staat ook wel goed! Ja ik had mijn haar met een knipje iets naar achteren, dus verder gewoon los!