Selectie en loting psychologie in Utrecht

Hallo allemaal,

ik heb me aangemeld voor de studie psychologie aan de uni in Utrecht. Ik ben op dit moment bezig met het behalen van mijn HBO-propedeuse.

Er is voor psychologie een loting en een selectie.

Ik kreeg van DUO een bericht dat mijn verzoek voor loting is afgewezen, omdat ik niet aan de juiste vooropleiding voldoe. Ik kan dit in studielink niet wijzigen, want dan zou ik aan moeten geven dat ik mijn HBO-diploma ga halen en dat is niet zo. Echter kun je met een HBO-propedeuse wel toegelaten worden.

Morgen begint de vierdaagse selectie voor de opleiding, maar, heeft het, als ik dus niet kan loten, wel zin om hier aan deel te nemen of moet ik deze studie dan maar uit mijn hoofd zetten?
Het belangrijkste is nu om mijn propedeuse te behalen, dus als ik zonder loting hoe dan ook niet kan beginnen, ga ik die selectie ook niet doen.

Iemand die misschien ook een lotingstudie in Utrecht wil gaan doen en die snapt hoe het zit?

Niemand?

ik weet er niet veel vanaf, maar ik weet wel dat er wel een manier is om gewoon aan te geven dat je die hbo P gaat halen. ik heb dat vorig jaar ook moeten doen. maar ik weet het niet meer. ik had gegoogled en je kon het wel op een bepaalde manier aangeven

Het moet wel mogelijk zijn om dat aan te geven mijn vriendin doet nu ook psychologie is was toegelaten met haar hbo p.

Misschien kun je de instelling even bellen? Zij weten het waarshcijnlijk het beste.

Heb idd de opleiding gebeld! Dank voor jullie reacties!