Seksuele voorlichting niet meer verplicht op school.

Ik heb vrijdag een debat, met als stelling;

Seksuele voorlichting is niet meer verplicht nodig op school.

Helaas, moet ik voor zijn.
Ik heb overal op internet gezocht, maar iedereen is (behoorlijk logisch)
tegen deze stelling.

Kan iemand een goed voor-argument verzinnen?

moeilijk, maar ik snap niet waarom je er voor moet zijn?

of is het een opdracht van de leraar.

Toen ik het las dacht ik ‘belachelijk’ maar het is een opdracht…
Uhm, sommige mensen zijn er nog niet klaar voor om dat soort dingen te weten?
Geen idee!

Verplaatst naar school…

Je wordt overal al doodgegooid met deze informatie, dus dit hoeft dan niet ook nog eens op school verteld te worden.

Er zijn genoeg mensen die om religieuze redenen pas na het huwelijk aan seks beginnen; hun tijd wordt dan dus op school verspilt met informatie die ze nooit echt nodig zullen hebben.

Niet echt goede argumenten, maar het is sowieso onwaarschijnlijk dat je dit debat gaat winnen als je voor moet zijn :stuck_out_tongue:. Succes!

Misschien ehm…

Door seksuele voorlichting leren jongeren al het inhoudelijke van seks, waardoor zij juist meer willen experimenteren ermee.

:stuck_out_tongue_winking_eye:

het motiveert ze, om zo keiveel seks te gaan hebben :stuck_out_tongue: ?
ze kunnen zulke informatie nog niet aan, nog te jong

Vroeger was er nog geen seksuele voorlichting, en toen was de jeugd nog niet zo losgeslagen als nu :grinning:

Stel de vraag of het eigenlijk wel zin heeft, want weten jongeren het niet al van internet en de ouders. Verwijs naar je eigen ervaringen met seksuele voorlichting, in mijn herinneringen heeft dit namelijk niet veel geholpen en hebben we die lessen alleen maar gelachen. Oftewel in die lessen hadden we ook andere nuttige dingen kunnen doen.
-Je kunt je ook afvragen of het niet de seksuele voorlichting is die kinderen (en ja het zijn dan echt nog kinderen!) motiveert om op een jongere leeftijd seks te hebben, want het is een feit dat dit gebeurt. (zoek hier cijfers over!)

• Ennn wiens verantwoordelijkheid is het eigenlijk om het over seks te hebben, jij bent voor dus … de ouders ? onderdeel van opvoeding van de ouders, die mogen zelf beslissen hoe ze dit willen vertellen blablabla

Zo zou ik het denk doen … sorry ik weet niet meer !

Hun arme oortjes branden van hun hoofd door al die vieze dingetjes (penissen, vagina’s… IEW!). x]
Daarbij raakt de leraar gestresst omdat hij nog geen twee zinnen kan spreken voor ze allemaal in lachen uitbarsten.
Nouja, zo ging het bij onze seksuele voorlichten (tja, in groep 8 kun je ook niet meer verwachten).

Sorry ik weet niet echt argumenten voor…
Nja wat er al staat natuurlijk :wink: Ik moet zelf tegen doen.
Weet iemand misschien nog goede argumenten tegen…?

Voor:
-Kinderen zitten op jonge leeftijd al op forums/chatsite en komen zo al dingen te weten over geslachtgemeenschap etc.

ik heb er nooit 1 gehad, maar ik weet best veel veel over alles, komt ook door biologie enz. algemene kennis xD

dus Voor.

-Seksuele voorlichting is een taak van de ouders, niet de leraren.

Seksuele voorlichting kan misschien wel helpen dat je er iets van leert maar misschien zullen jongeren door de voorlichting er makkelijker over denken. Ze krijgen immers uitleg op een leeftijd van 11/12 (groep :sunglasses: en zullen misschien wel zoiets van “hee ik ben rijp om te seksen”.

Het is niet de taak van de school om de kinderen seksuele voorlichting te geven, maar de taak van de ouders. En als er dan mensen beginnen over dat sommige ouders het niet geven en dat de school het daarom moet geven kan je weer iets zeggen van: maar dan kan je alles wel op de school afschuiven. Ouders hebben ook gewoon taken en niet alles is de taak van de school. Ouders zijn de hoofdverantwoordelijke bij de taak om seksuele voorlichting te geven. De taak van de school is om de kinderen taal, rekenen, geschiedenis, aardrijkskunde etc te geven. Doordat sommige ouders te lui zijn om seksuele voorlichting te geven wordt het maar op school afgeschoven waardoor er minder tijd overblijft voor de andere vakken.

Sommige leraren durven/kunnen/willen niet zo open over seks praten.

Er wordt altijd gezegt dat het heel fijn is enzo,
maar dan word je juist nieuwsgierig en ga je het juist uitproberen.

wel moeilijk om daar voor te zijn trouwens!
Succes!

Euhww even denken wat mensen die voor zijn zouden kunnen zeggen:

• Het is de taak van de ouders om zo iets te doen
  • Kinderen lachen alleen maar de hele tijd in die les en letten maar half op. Ze zitten meer grappen te maken dan dat ze iets opsteken dus het kan beter afgeschaft worden.
  • Sommige kinderen zijn er nog helemaal niet aan toe wanneer dit verteld wordt en willen zich hier nog helemaal niet mee bezig houden

ik vind de 2e wel sterk eigenlijk…

dankjewel!
en als ik mocht kiezen had ik wel tegen gekozen hoor, haha.

dit heeft me in ieder geval ontzettend geholpen, :grinning:

Zeg dat dat de taak van ouders is?