Seksprobleem

Hey!

ik zit met een probleem.
Bij het vrijen blokkeer ik heel snel. Dit komt waarschijnlijk doordat seks met mijn ex een soort ‘moeten’ was geworden. Elke avond dat we bij elkaar sliepen moesten we seks hebben. Dat gevoel had ik. Voor die ex had ik nog kort wat met een jongen, waarmee ik het heb uitgemaakt omdat ik het gevoel had dat hij me als een soort seksobject zag. Dit kan er ook nog mee te maken hebben.
Nu heb ik heel snel dat ik blokkeer als mijn vriend wil vrijen. Dan denk ik: ik wil niet, en dan wijs ik hem af. Ik denk dat dit komt door hoe ik seks heb ervaren bij mijn exen.
Maar dit wil ik helemaal niet, ik wil seks met hem fijn vinden. Hij is namelijk helemaal niet zo dat hij me dwingt of alleen maar seks wil. Hij wil echt dat ik het ook fijn vind. Nu doen we het eigenlijk heel weinig en ik ben bang dat het uiteindelijk niet goed is voor onze relatie als het zo door gaat. Niet omdat we allebei seks het belangrijkste vinden, maar omdat het toch een heel belangrijk onderdeel is van een relatie.
Heeft iemand tips hoe ik dat ‘moeten’ los kan laten en gewoon kan genieten van seks met mijn vriend? Dat ik niet meer blokkeer. Er is verder namelijk geen enkele reden om bij hem te blokkeren.

Dank je wel alvast!

Groetjes Mirjam

gewoon, samen terug samen opbouwen :’)
is hij nog maagd? En als hij niet op jou kan wachten is hij je toch niet waard hoor.

Zo zit het niet. We zijn nu iets meer dan 14 maanden samen.
En we hebben al heel vaak seks gehad (op momenten dat ik ook wou), maar ik blijf last hebben van wat ik heb meegemaakt op seks gebied. Ik heb er mindere ervaringen mee, en daar blijf ik last van houden. Bewust of onbewust.
Het is meer dat ik er echt aan wat wil doen, aan dat gevoel als ik blokkeer.
Ik wil het altijd fijn vinden en vaker zin hebben.

rustig aan doen werkt denk ik het beste.

heb ik vroeger ook gehad hoor, dat ik maar sex ging hebben met me ex omdat ze anders aan bleven dringen of dat ik ze anders niet tevreden zou stellen…

mijn vriend weet hier van af, en als hij ook merkt dat ik niet echt wil dan vraagt hij het en vind hij het niet erg als ik niet wil.
wij neuken ook niet 4x per week ofzo… met geluk doen we het eens in de 1 a 2 weken. :stuck_out_tongue: (maja ik heb vaak een probleem met geen zin hebben… x.x zijn ook al bijna 2 jaar samen)

dusja: doe wat je fijn vind, en praten met je vriend helpt ook altijd

Dank je voor de reacties :slightly_smiling_face:
@katariina: jij hebt idd het zelfde als ik. Zo doet mijn vriend gelukkig ook en dat helpt wel heel veel! We praten er ook over en dat helpt ook. Zo weten we precies wat er in de de ander omgaat. Ik denk dat er idd veel rust en tijd nodig is.

hehe :slightly_smiling_face:
probleem is; ik wil wel sex maar heb bijna nooit zin…
daar irriteer ik mijzelf dan weer aan… :stuck_out_tongue:

maar verder gaat denk ik alles wel goed komen, we hebben alebij de liefste vriendjes die om ons geven. dus helpen wilt ie je vast wel, en het gaat ook wel lukken. ^^

Het beste is denk ik erover blijven praten en rustig aan blijven doen. En vooral niets doen wat je niet wil.

Praat er eens met hem over? hij begrijpt het vast wel.
Leg gewoon uit wat je nu tegen ons zegt en doe het voortaan even rustig aan, misschien heb je even tijd nodig omdat je nog onbewust met dat gedoe van je exen zit

Gewoon alleen seks hebben als jij dat wil, na een tijdje ga je het dan ook makkelijker vinden om seks te hebben als hij een keer wil

Ik herken je verhaal voorkomen. Ik heb dit in het begin ook gehad met mijn vriend. Als ik geen seks met me ex had werd ie pissig en bot. Ik heb het me vriend toen verteld. We hebben afgesproken dat ik het aan ging geven. Met seks blokkeer ik of zodra me vriend er te snel naartoe gaat.

We zijn eerst begonnen met gewoon van elkaar te genieten. Lekker kriebelen, massage geven, spelen , en zeggen wat je fijn vind. Hierdoor krijg ik steeds een beetje meer zin omdat het toch wel fijn aanvoelde. Maar tot op zekere hoogte. Echte seks wou ik nooit…

We hebben ongeveer een half jaar geen seks gehad. En nu ik heel erg kan genieten van andere dingen en zeker weet dat me het me vriend niet om de seks gaat gaat het steeds een beetje beter. Meteen zeggen van okee, dit is tever… en dan voor die dag niet verder gaan. Zo kun je het stapje voor stapje opbouwen

Mijn ex was ook zo. Het maakte niet uit of ik zin had of niet: hij moest en zou seks hebben. En als ik er dan alles aan deed om het niet te hoeven doen, kreeg ik gezeur dat ik “nooit zin had”. Het ging ook alleen maar om hem: wat ik ervan vond deed er niet toe en of ik ervan genoot of niet interesseerde hem ook totaal niet.
Mijn huidige vriend weet dit allemaal en hij houdt er dan ook rekening mee. Als ik niet wil, doet hij gewoon niks, zo simpel is het. Hij woont wel in Denemarken, dus veel seks hebben we sowieso niet en als we samen zijn hebben we het ook zeer zeker niet iedere dag. Ook geeft hij wél om mijn gevoel tijdens de seks, dus dat is een enorme verbetering ten opzichte van seks met mijn ex.
Ik heb nu zo’n goede klik met mijn huidige vriend dat ik nu eigenlijk niet zulke problemen heb als jij na zo’n vervelende ex. Ik weet dat mijn huidige vriend me volledig respecteert.
Ik hoop dat jij ook op dat punt zal komen, het geeft je een hoop rust.