Hey!
ik zit met een probleem.
Bij het vrijen blokkeer ik heel snel. Dit komt waarschijnlijk doordat seks met mijn ex een soort ‘moeten’ was geworden. Elke avond dat we bij elkaar sliepen moesten we seks hebben. Dat gevoel had ik. Voor die ex had ik nog kort wat met een jongen, waarmee ik het heb uitgemaakt omdat ik het gevoel had dat hij me als een soort seksobject zag. Dit kan er ook nog mee te maken hebben.
Nu heb ik heel snel dat ik blokkeer als mijn vriend wil vrijen. Dan denk ik: ik wil niet, en dan wijs ik hem af. Ik denk dat dit komt door hoe ik seks heb ervaren bij mijn exen.
Maar dit wil ik helemaal niet, ik wil seks met hem fijn vinden. Hij is namelijk helemaal niet zo dat hij me dwingt of alleen maar seks wil. Hij wil echt dat ik het ook fijn vind. Nu doen we het eigenlijk heel weinig en ik ben bang dat het uiteindelijk niet goed is voor onze relatie als het zo door gaat. Niet omdat we allebei seks het belangrijkste vinden, maar omdat het toch een heel belangrijk onderdeel is van een relatie.
Heeft iemand tips hoe ik dat ‘moeten’ los kan laten en gewoon kan genieten van seks met mijn vriend? Dat ik niet meer blokkeer. Er is verder namelijk geen enkele reden om bij hem te blokkeren.
Dank je wel alvast!
Groetjes Mirjam