seks

Heey

Nogal iets schaamtelijks. Mijn vriendje wil wel seks met me hebben en ik ook met hem.
We hebben het erover gehad en gezegd van ik vertrouw je wel en we doen het een keer.
Maar ik durf het niet. Ik ben bang dat het nogal pijn doet en het is de eerste keer.
Hij weet wat ik ervan vind en stelt me wel gerust, maar ik durf het niet, ik ben bang dat het echt veel te veel pijn doet.
Van anderen hoor ik altijd dat de ontmaagdingspijn een hel is en nu durf ik niet zo goed.

Wat moet ik daarmee?
Zijn er mensen die misschien weten of dat ook echt zo is?, of het ook echt zo’n pijn doet?

als het pijn doet, doe je het ook verkeerd…

Tuurlijk kan je het wel even voelen maar een hel?? :’) kom op he!

Bij mij deed het helemaal geen pijn. Zorg dat je je goed voorbereid met voorspel, gebruik eventueel glijmiddel.

Oke dus het doet niet zo heel veel pijn?
Het is meer een fabeltje een beetje. Dus ik hoef me eigenlijk geen zorgen te maken, de eerste keer is wel fijn?

Als je het niet durft, ben je er nog niet aan toe lijkt mij?

Ik denk ook meer dat het een fabeltje is, en dat er een heel drama gemaakt word om de eerste keer. Het kan zijn dat het een beetje pijn doet, maar niet dat je ligt te huilen van de pijn. Zelf had ik helemaal geen pijn.
Zorg voor voldoende voorspel, en probeer het anders met glijmiddel erbij, dan gaat het nog wat gemakkelijker. En uiteindelijk gaat het allemaal vanzelf, en denk je er echt niet meer aan of het pijn gaat doen of niet.
Maar zoals Olivia al zegt: Als je niet durft, lijkt het mij ook niet dat je er klaar voor bent.

Naja het verschilt per persoon en situatie. Ik ben al 4 jaar geen maagd meer maar seks kan nog steeds pijn doen als ik niet nat genoeg ben. En je bent niet nat genoeg als je je te veel zorgen maakt, niet geniet en niets aan voorbereiding/voorspel doet.

^ sluit me hierboven aan.

Heey
Zelf heb ik wel het idee, dat ik er klaar voor ben, ik heb er best wel zin in.
Maar misschien hebben jullie gelijk en ben ik er dan gewoon nog niet klaar voor, als ik het eng vind.
Dankjulliewel. Wannner ben je er echt klaar voor?

Maar hebben jullie al andere dingen gedaan? Als je alleen nog maar hebt gezoend is het misschien niet zo handig om direct seks te hebben, dat kun je beter rustig opbouwen zodat je helemaal chill bent bij elkaar en elkaars lichaam, dan komt het vast goed!

Ik had zelf ook totaal geen pijn bij de eerste keer, het was juist hartstikke fijn en eigenlijk alles wat ik me erbij had voorgesteld. Ik denk dat je je inderdaad niet zo moet focussen op alle horror verhalen die je erover hoort. En hoe je weet wanneer je er echt klaar voor bent? Dat weet je gewoon. Tuurlijk is het eng, iedereen vindt het eng, maar dan kun je er alsnog wel klaar voor zijn. Als jij en je vriendje van elkaar houden en allebei toe zijn aan de volgende stap, waarom niet?

Bij mij deed het wel pijn, maar het viel mee in vergelijking met al die verhalen.

Maar de pijn maakte mij niet uit. Want ik had een jongen die mijn tempo aan hield, die mij liet wennen. Die niet zijn zin doordramde. Als je zo’n jongen hebt, dan valt het echt wel mee.

Maar ik sluit mij vooral bij de rest aan. Als je twijfelt en/of bang bent. Ben je er dan wel klaar voor? Ik zou dan gewoon nog even wachten. Bij twijfel niet doen.

Dit ja.

+ Mijn eerste keer deed totaal geen pijn.

Hmm oke dankjulliewel, dan maak ik me geen zorgen.
We hebben tot nu toe alleen gezoend en zo. Maar ik zie wel gewoon hoe het gaat en ik vertrouw hem, dus het zal wel goed komen :flushed:

Het klinkt niet alsof je er heel zeker over bent dat je het wel echt wilt. Bij mij deed het best wel pijn, maar ik was zo gespannen dat ik een beetje verkrampte. Wacht rustig af tot je echt voelt dat je er klaar voor bent, dan zal de pijn echt heel erg meevallen of dan doet het waarschijnlijk niet eens pijn. Ik denk dat het slim is om gewoon te beginnen met handwerk om aan elkaars lichaam te wennen en zodat je misschien zekerder wordt bij elkaar. Seks komt dan vanzelf wel. :slightly_smiling_face:

Dan zou ik dus nog even wachten met echt seks en eerst dingen als voorspel ontdekken! Dan is de echte seks een stuk minder awkward omdat je je al op je gemak voelt bij elkaar.

Probeer elkaars lichaam eerst eens te leren kennen. Dan kan je altijd zelf aangeven of je verder wilt ja of nee.

Hmmm dankjewel, kwa voorspel hebben we elkaar al wel bevredigd, en dus dachten we we kunnen wel verder.
Maar ik moet er debk ik gewoon niet zo’n haast bij hebben en het goede moment afwachten dat ik zeker weet dat ik het wil en geen angst heb.