Seks zonder pil

Hey allemaal :slightly_smiling_face:
Ik ben een meisje van 15, nog maagd enzo.
Ik en mijn vriend hebben al een tijdje voorspel,
en nu zouden we graag niet meer telang wachten op nog een stapje verder.
Maar het probleem is dat mijn mama mij de pil nog niet wil geven tot als ik een half jaar verkering heb. Wat nogal lang is deze tijd. Hij zegt dat we het ook alleen met condoom kunnen doen.
Maar ik ben hier écht bang over. Ik wil nog geen baby!
Wat denken jullie hierover?

Grtz :slightly_smiling_face:

Ga zelf naar de dokter toe voor de pil is een optie, maar dan word je moeder boos.
Gewoon wachten met de seks.
Of gewoon het risico nemen zonder de pil.

Hoe lang zijn jullie al samen? Je hebt altijd een kans dat het condoom scheurt ofzo, of dat je hem niet goed om hebt gedaan. Maar in principe beschermt hij wel genoeg. Maar als je echt bang bent, zou ik gewoon wachten hoor.

En een halfjaartje is toch niet zo lang :’)

Als je echt heel graag wil zou ik gewoon zelf bij de dokter langs gaan om de pil te halen. Dokters hebben geheimhoudingsplicht, dus die mogen dit niet aan je moeder vertellen als jij dit niet wil. De kans is natuurlijk wel dat je moeder er achter komt als ze de pil ziet liggen op je slaapkamer ofzo.

Een half jaar vind ik inderdaad niet zo lang, vooral als je zelf aangeeft dat je ‘al een tijdje’ aan voorspel doet.

Inderdaad als je het echt graag wilt en niet kunt wachten kan je naar de dokter gaan, of met condooms. De kans bestaat wel dat-ie kapot gaat, maar dat gebeurt ook niet zomaar :’) ik gebruik ze nu inmiddels een maand of 10 met mijn vriend en er is echt nooit iets fout gegaan. Zit ook wel aan de pil overigens, dus mocht er wat fout gaan is 't nog geen ramp.

Of zeg tegen je moeder dat je aan de pil wilt vanwege puistjes, ongeregelheid of wat dan ook.

Je geeft zelf aan dat je geen baby wilt, dus ik zou voor het zekere gaan. De pil is betrouwbaarder dan condooms. Je kan daarvoor zelf naar de huisarts gaan.

Ik kan je niet zeggen wanneer je wel of niet seks moet hebben, dus ik geef je enkel tips. :slightly_smiling_face:

Ik zou wachten tot je aan de pil mag. Hoelang heb je nu met je vriend?

Het is nooit verkeerd om te wachten. Je bent pas 15. Ik zou me niet laten opdringen door je vriend. Dat had ik ook toen ik 15 was. Toen we een half jaar verkering hadden, hadden we voor de eerste keer seks. Was echt niet zo’n pretje (pijnlijk) en een week later maakte hij het uit. Je bent jong, ik zou dus nog even wachten…

Niet overhaasten is het enige wat ik kan zeggen…

en als je er zéker van bent dat je het wilt, praat er met je moeder over. Neem aan dat ze nog geen oma wil worden dus dan kan je beter aan de pil en daar eerlijk over zijn. Condoom beschermt wel genoeg maar is een risico, zeker ‘onervaren’ omdat hij als hij droog wordt kan scheuren. Mocht dat gebeuren zsm morning after pil halen, maar is niet de bedoeling dat je die om elke scheet gaat slikken natuurlijk. En ookal ben je aan de pil gebruik sowieso een condoom ivm soa’s

Je kunt zelf naar de dokter gaan en daar depil halen. maar je moeder heeft wel een beetje gelijk met dat ze wil dat je wacht tot jullie n halfjaar samen zijn.

Je bent 15 en vrij jong. je hebt blijkbaar nog niet zo lang met je vriendje en begint dus wel een beetje te snel wellicht aan seks.

Ik zou gewoon wachten. De pil is een medicijn, er zitten risico’s aan. Een condoom is daarom het beste. Ga er goed mee om en er kan niks gebeuren. Lees goed de instructies die je meekrijgt.
De pil beschermt je natuurlijk niet tegen soa’s dus je moet sowieso leren omgaan met het condoom.

miss jun je aan een vriendin of oudere nicht vragen of zij er voor jou willen kopen.

up

Je kan ervoor kiezen om zelf naar de dokter te gaan om de pil aan te vragen.
Dan duurt het hoogstens 2 weken voor je kan slikken en veilig bent.
Alleen een condoom gebruiken is ook een goed middel hoor.
Heeft je vriend geen SOA? Anders moet je sowieso een condoom gebruiken.
Maar bij goed gebruik, is de kans op zwangerschap ook niet groot.

Condoom is ook veilig. Dus als je echt niet kan wachten doe je het alleen met condoom. En als je dan een half jaar hebt, ga je aan de pil.
Of je wacht sowieso tot je een half jaar hebt.

alleen condoom kan geen kwaad hoor, gewoon voorzichtig ermee zijn en controleren of ie niet kapot is