seks zonder condoom

Ik heb dus even een vraagje…

Ik heb laatst seks zonder een condoom gehad, maar ik ben wel aan de pil. Alleen het was pas de 3e dag nadat ik mijn stopweek heb gehad. We zijn wel optijd gestopt omdat we beide zoiets hadden van is dit wel verstandig.

Maar ben ik nu wel beschermd? Aangezien het niet een week na de stopweek was.

Je gebruikt toch gewoon de pil? Als je al langer slikt + als je stopweek 7 dagen heeft geduurd is er toch niks aan de hand?

Jaa ik slik de pil al langer, maar vertrouwde er nooit helemaal op. Ik gebruik hem namelijk voor menstruatie pijn. Ik heb de stopweek ingekort naar 6 dagen deze keer aangezien ik al niet meer ongesteld was.

Dan is er dus niets aan de hand en ben je gewoon beschermd. Daar is de pil voor.

Niks aan de hand. Stopweek mag je inkorten maar nooit verlengen. Dus je bent beschermd. Als het veiliger voelt met condoom zou ik dat gewoon doen.

Gelukkig maar haha. Bedankt voor de reacties.
En volgende keer toch maar weer met, voel ik me toch wat prettiger mee.

Het maakt niet uit waarvoor je de pil gebruikt. De pil is altijd een veilige manier van anti conceptie.
Mits je hem goed gebruikt. Mocht je hier toch zenuwachtig van worden raad ik je wel aan om weer een condoom als extra te gaan gebruiken. Maar je bent voor zover ik uit je verhaal heb kunnen opmaken gewoon beschermd geweest.

Algemene piltopic.