Seks voor het huwelijk?

Ja

Sowieso wel.

Dit ja. Ik ben van mening dat de bijbel voor 3/4 door mensen naar hun eigen hand gezet is. Dat wil dus zeggen: normen en waarden van bepaalde, vooral machtlustige en invloedrijke mensen werden hierin verwerkt. Natuurlijk kun je dan zeggen: hoe kun je dan geloven als je de bijbel niet letterlijk neemt? Ik ben zelf van mening dat het geloof veel groter is dan de bijbel alleen. Van letterlijk dingen volgen krijg je alleen maar ellende, en dat kan niet de bedoeling zijn van een geloof dat staat voor Liefde.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik geen respect heb voor mensen die wél wachten tot het huwelijk! Ik vind alleen dat het een persoonlijke, afgewogen keuze moet zijn. En mijn keuze is dus om niet te wachten.

Oke! ik snap het :slightly_smiling_face:

Seks voor het huwelijk? Ja.
Seks zonder echte liefde? Nee.

Nee.

:dancing_women: :slightly_smiling_face:

Ja hoor, sex voor het huwelijk vindt ik wel kunnen,
maar alleen als je echt een serieuze relatie hebt.
Ik ben persoonlijk totaal geen voorstander van de one night stands of het sex hebben met iemand waarmee je helemaal niets hebt.

ja

Helemaal mee eens :slightly_smiling_face:

:bowing_man:

Ik zal hier wel ja op moeten antwoorden want het is voor mij al te laat haha.
Maar even serieus, ik zou sowieso wel graag willen weten hoe het tussen mij en mijn vriend op seksueel vlak zou zijn voordat je trouwt. Dat vind ik namelijk best belangrijk in een relatie, als die chemistry er niet is dan ontbreekt er wel iets in een relatie naar mijn mening.

Maar ik heb wel respect voor de meisjes die wachten tot ze getrouwd zijn.

nee

Het valt me gewoon op dat mensen die het niet willen doen voor het huwelijk, gemiddeld eerder trouwen dan jongeren die het wel gewoon doen voor hun huwelijk.

En vind je dat erg?

Nee, het is ook niet aanvallend bedoeld. Maar ik vraag me af of dat dan samenhangt.

Want huwelijk heeft nog zoveel waarde sinds 1 op de 3 stellen scheiden.

Een huwelijk is maar een contract, je kan ook van elkaar houden zonder dat papiertje.