Seks voor het huwelijk?

Ja of nee?

ja (:

serieus?
dit is nu niet echt meer een vraag/discussie van deze tijd vind ik…

Er zijn nog genoeg meisjes van onze leeftijd die geen seks voor het huwelijk willen.

Maar ja, ik wel.

Ja.

Ja

Ja, maar wel alleen in een serieuze, lange relatie. Geen one night stand, fuckbuddies whatsoever.

Nee, nooit geen seks voor het huwelijk . Ik zou niet met mezelf kunnen leven. Zou mezelf niet in de spiegel aan durven kijken.

mijn mening; ik veroordeel andere meiden niet

Uhh?

Ja.

Ja tuurlijk.

Ja, seks voor het huwelijk. :sunglasses:

Ja. Ik vind niet dat je getrouwd hoeft te zijn of tot het trouwen moet wachten tot je op deze manier, volledig met elkaar verbonden bent. Seks is voor mij een daad van ultieme liefde.
Overigens wil ik zelf nooit trouwen waarschijnlijk. En ja ik ben wél christelijk.

Hm, ik weet het niet, eigenlijk. Seks heeft voor mij niet heel veel waarde en ik wil ook niet trouwen… Dus het antwoord is sowieso ja. :"D

Ja.

Als jij christen bent weet jij dit vast wel:

[i]Met elkaar naar bed gaan voor dat je getrouwd bent is te ver, de Bijbel is er duidelijk over. Geslachtsgemeenschap binnen het huwelijk is zuiver en goed, buiten het huwelijk is het zonde.
(Hebr. 13:4, 1Kor. 6:18)

Lees 1 Kor.7:9 , hier is duidelijk vermeld dat seks hoort binnen de grenzen van het huwelijk. Letterlijk staat er “als je je niet kunt onthouden, trouw dan want dat is beter dan je te branden” en met branden wordt zondigen bedoeld.

De Bijbel zegt ook vaak dat seks voor het huwelijk “ontucht” of “overspel” is , maar dan wel in de zin van seks tussen mensen die niet met elkaar getrouwd zijn. (lees ook Deutr.22:13-30) Het enige verschil dat de Bijbel maakt tussen seks voor het huwelijk en overspel, is dat overspel plaatsvindt tussen getrouwde personen terwijl dat bij seks voor het huwelijk niet het geval is. Seks voor het huwelijk is net zozeer een zonde als overspel.[/i]

Dus concludeer ik dat jij gewoon niet wil wachten met seks terwijl God dat wel vraagt, en je dus God zijn wil aan je laars lapt? Van iemand houden betekent nog niet dat je met iemand echt verbonden bent, als in een huwelijk.

Denk je niet dat het veel mooier is als je wacht met seks totdat je getrouwd bent, zodat je met je partner waar je volledig verbonden mee hebt seks kunt hebben, waar God het prachtig vind en trots op jou is dat jij voor Hem hebt gewacht en waar je ook trots op jezelf kan zijn ? Ipv dat je nu seks hebt met iemand, terwijl je eigenlijk weet dat het niet hoort.

Ik veroordeel je niet, ik wil alleen even zeggen dat het heel duidelijk is dat God het níet wil.

je weet dat je nu zegt dat je altijd seks voor het huwelijk wilt? :grinning_face_with_smiling_eyes:

maar oke, ik heb wel seks voor het huwelijk.

Ja.

Ja en volgens mij bestaat dit topic al.

Je weet vast zelf ook wel dat de bijvelvertaling met een flinke zak zout genomen mag worden?

Ik ben overigens geen Christen meer, ik wil me niet mengen in al die oorlogen die over het geloof gaan.
Ik ben voor seks voor het huwelijk (heb het zelf ook al gedaan), maar dat wilt niet zeggen dat ik vind dat je het met zomaar iedereen moet doen natuurlijk :wink:.