Seks vanaf 14 jaar?

ik was 14 toen ik voor het eerst seks had, maar ik had wel al 5 maanden met die jongen.

Nouja ik weet nog dat ik op m’n 14e zei: “Als ik nu een paar maanden een vriend zou hebben, zou ik er denk ik wel mee naar bed gaan.” Op die leeftijd voelen velen zich nu eenmaal heel volwassen en denken ze dat ze de wereld aankunnen. Ik vind 14 wel veel te jong, maarja de meesten van hen denken nu eenmaal zo… je kunt er weinig tegen doen, want ze denken toch dat ze alles beter weten natuurlijk. Ik ben nu 16, over een paar maandjes 17 en ik heb bijna een half jaar een vriend, en heb het nog niet met hem gedaan. Terwijl ik dat misschien wel zou hebben gedaan als ik 14 was… wat ben ik blij dat mijn vriednjes toen van korte duur waren. Als je 14 bent ben je niet meer heel kinderachtig ofzo, maar de meesten zijn nog zo naïef en puberaal en hebben nauwelijks verantwoordelijkheden, te jong voor seks dus

Heel veel 14jarigen denken dat ze volwassener zijn dan hun leeftijdsgenoten. Dat hebben ze meestal fout! Dus dan denken ze dat ze er klaar voor zijn, maar dat zijn ze dan meestal niet.
Ik vind het simpelweg dom, maar mensen moeten het zelf weten.
Ulg, moet er eigenlijk niet aan denken dat mensen uit klas 2 al seks hebben. -.-
IMO

Mee eens

De helft snapt het niet volgens mij…
Het gaat erom dat een meerderjarige, iemand boven de 16,
geen seks mag hebben met een minderjarige, iemand onder de 16.
Dus je mag gewoon seks hebben onder de 16 met iemand die ook zo oud is.

Euh, nee. Seks met iemand van onder de 16 is gewoon strafbaar, ook als je zelf onder de 16 bent.

ik vind dat je dat zelf mag kiezen…XD

pff vermoeiend.
de wet gaat erom om pedofiele verkrachters harder aan te pakken. Niet om slaapkamerdeurtjes te controleren op vrijers.

Als je er klaar voor bent, ben je er klaar voor.
iedereen mag toch zelf weten wat hij/zij doet.
iedereen voelt toch zelf wat hij/zij wil

Joh, dat heb ik op deze pagina nog zelf gezegd. Maar bedankt voor de bevestiging.
Dat doet echter niets af aan het feit dat puur naar de letter van de wet seks met iemand van onder de 16 gewoon altijd strafbaar is. Ook als de ander 15 is.

Artikel 245

Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Ja, in theorie. In de praktijk wordt het niet vervolgd. (Is ook behoorlijk moeilijk.)
De ratio legis achter die wet is gewoon dat het makkelijker is om pedofiele verkrachters een zwaardere straf te geven.

Dat is dus inderdaad precies wat ik zeg.

Eigen beslissing, maar dan niet gaan janken als je zwanger bent/soa hebt/spijt krijgt.

Eens (ookal ben ik 13 maar hebben ze me geestelijk drie jaar ouder verklaart, maakt mij niet uit). Ik heb ook ooit zo’n soort meisje ontmoet =.=’ Ik ben er gewoon tegen om voor ik überhaubt 16 ben sex te hebben (ik kende de inhoud van die wet niet eens). Mezelf kennende ben ik 17 voordat ik er aan begin. Ik heb een half jaar lang iets gehad met iemand van drie jaar ouder (dus eerst 15 en toen 16). Dat ging denk ik wel redelijk ver voor iemand van mijn leeftijd (maar dat was een half jaar, ik ben heel serieus met vriendjes (niet van de maximaal-1-maand-en-elke-drie-weken-een-andere ect, en ik vertrouwde hem ook, en zelfs nu het uit is hoor ik er niks over(wat ik een teken als teken zie dat ik goed zat omdat ik genoeg verhaal om me heen hoor van jongens/meisjes die alles in t rond vertellen…)
Maar je vraagt om problemen op die leeftijd, probeer maar eens als 14-jarige een condoom te kopen of de pil ofzo (dat lijkt mij akward) ik denk dat je dan heeel vreemd aangekeken wordt (en het lijkt me illegaal omdat sex ook illegaal is op die leeftijd).

Hahaha stel je voor pakjes durex met daarop: wij verkopen geen condooms aan -16 jarigen :’)
Stel je maar eens het protest voor

16 is wel goed, meer kans dat de dader een straf krijgt bij verkrachting :smiling_imp:

Mijn vriend is 17 en ik ben 14 en wij doen ook welleens dingen maar ik vind zolang het vrijwillig is, is het goed^^

en hoe willen ze daar achter komen…?
ik bedoel maar ze gaan toch niet vragen of je al sex hebt gehad?
want dan is het best vaag.

Dat moet je zelf weten vind ik, ik was ook veertien