seks tijdens stopweek?

Hey meiden!

Ik had een vraagje, kan ik seks hebben in m’n stopweek?

Ja, in je stopweek ben je gewoon beschermd.

Lees anders even de bijsluiter van je pil door als je dit soort dingen niet weet.

Ik heb dit ook een keer gehad en hier niet echt bij nagedacht. Daarna, door de vele stress, naar de huisarts gegaan. Hij vertelde me inderdaad dat je niet zwanger kunt raken. Je kunt dus gewoon seks hebben!

Kan inderaad wel, maar doe het zelf alsnog niet. Vertrouw het gewoon toch niet.

Waarom? Je bent gewoon beschermd. Sorry, maar waar denk je dat je de anticonceptiepil voor slikt?

Precies mijn gedachte. Het werkt gewoon???

Nou moet ze dat helemaal zelf weten natuurlijk, maar als je de werking van de pil niet vertrouwt waarom slik je m dan nog?

Dan ga je in mijn ogen toch op zoek naar een andere vorm van anticonceptie die je wel volledig vertrouwt?

Ja hoor kan gewoon. Sommige mensen vinden het niet zo fijn vanwege het bloed, of de buikkramp die je dan hebt. Maar je bent net zo veilig als tijdens de weken dat je slikt.

Ik zei ook dat ze dat zelf moet weten. Ik vind het alleen vreemd.
En als ze dat niet fijn vind vanwege de bloeding, dan kan ik dat helemaal begrijpen. Maar dat zei ze niet.

Ik snap echt niet dat deze vraag hier bijna wekelijks gesteld wordt.
Hoezo stop je dagelijks pillen in je lichaam zonder eerst eens de bijsluiter door te lezen…

Ik wéét inderdaad dat het gewoon kan, maar ik voel me er gewoon niet goed bij. En dat mag je zo raar vinden als je wilt.

Dit kan in het pil topic en het antwoord is ook al gegeven.