Seks tijdens een zwangerschap

Heyy,

Ik ben nu 27 jaar en mijn vriend en ik zijn zwanger van een tweeling, ik zit nu bijna op een maand.
Maar is het wel verstandig om dan nog seks te hebben?

“Veel vrouwen, maar ook mannen, durven het simpelweg niet meer. Maar je baby voelt het niet. Hij is namelijk goed verpakt in de baarmoeder en het vruchtwater. Bovendien is hij helemaal van de buitenwereld afgesloten door een slijmprop. Ook zit er een bocht in je vagina, waardoor de penis niet in de buurt van de baarmoedermond kan komen.”

Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap :slightly_smiling_face:

Ik wil niet héél vervelend zijn, maar met een maand weet je nog niet echt of je een tweeling krijgt over het algemeen.

Verder, sex kan geen kwaad.

Dankje

Toevallig weet ik dat wel omdat ik er eerst zo ziek van was dat ik in het ziekenhuis heb gelegen en toen hebben ze een echo gemaakt. (toen wist ik nog niet dat ik zwanger was)

Kijk maar:

Wanneer de eerste echo plaatsvindt is tussen week 10 en week 13 van de zwangerschap. Het is ook mogelijk dat de eerste echo eerder plaatsvindt. Bij hoeveel weken de echo van de baby wordt gedaan kan dus verschillen.

Gefeliciteerd met de aankomende baby :slightly_smiling_face:

Wat een kut reactie, zij weet zelf toch wel wat er in haar buik groeit dan kan je wel “niet vervelend willen zijn” maar dan kan je beter niets zeggen.
OT: Gefeliciteerd!!

Je zegt dat je bijna op een maand zit.
Week 10 tot 13 zijn bijna 2,5 maand tot 3 maanden dus je moet dan al langer dan een maand zwanger zijn

Btw Gefeliciteerd :slightly_smiling_face:

Ik bedoelde dat ja :stuck_out_tongue: Bij week vier is er nog geen hartactie, kan je pas nét testen etc (meestal nog net niet). dus ik vond het gewoon merkwaardig.

Desalniettemin is het natuurlijk hartstikke fijn voor haar dat ze zwanger is (en een heel stuk minder dat ze er zo ziek van is)

Maar als je het vervelend vond overkomen Tuttebella, zo was het natuurlijk niet bedoeld, mijn excuses daarvoor dan.

Ach, seks wekt weeën op, dus na een maand als er zo’n beetje nog niet heel veel is kan het echt geen kwaad :’)

Volgens internet moet het prima kunnen. Wel begrijpelijk dat je bezorgd bent hoor, maar volgens mij kan het biologisch gezien prima. Alleen moet je later iets verzinnen op je boller wordende buik.
Gefeliciteerd met je zwangerschap :slightly_smiling_face:

Dit dacht ik ook al ja, je kan pas een hartje horen kloppen rond de 6 weken op zn vroegst. Dan weet je al helemaal nog niet of het een tweeling is.