Seks Sells

Ik wilde hem eerst bij ‘seks’ plaatsen maar omdat ik denk dat dit vooral een maatschappelijk ding is zet ik hem hier.

Deze documentaire was een paar maanden geleden op tv. Het seksleven van jongeren wordt hier onder de loep genomen.

In veel krantenartikelen en op het internet wordt verteld dat dit een ongenuanceerd beeld is van seks onder jongeren, en ik vind dat eigenlijk ook. Ik heb namelijk nog nooit zoiets mee gemaakt. Misschien komt dat wel door het ‘millieu’ waar in mensen zeg begeven, wie zal het zeggen.

Het gaat om jongeren die seks hebben in ruil voor pakjes sigaretten of drank. Een jongen had zelfs al seks toen hij 7 jaar oud was!

Wat vinden jullie? Vinden jullie dat deze jongeren normaal met seks omgaan? Gaat het er bij jullie ook zo aan toe en vinden jullie dit wel een goed beeld van seks onder jongeren?

http://video.google.com/videoplay?docid=7827462933719738335#

Waarschuwing: de beelden zijn niet zo zeer schokkend maar ik waarschuw toch maar even, omdat het immers wel over seks gaat en er soms nogal respectloos gepraat wordt. Misschien moeten sommige jonge mensen hier niet naar kijken, of juist wel.

Edit: hij duurt 28 minuten.

Oh god dat weer. Ik vond dat sommige mensen daar zo achterlijk over seks praatte. Walgelijk.

‘Via posters met rondborstige stoeipoezen’ :grinning_face_with_smiling_eyes:
Oke daar moest ik even om lachen.

Ik kende het flimje al, heb een keer gezien ik geloof op school. En ik kan me hier net als jij ook echt niet in vinden. Zelf merk ik niet dat de jongeren in mijn omgeving zo met seks omgaan. Maar dat ligt ook aan het milieu denk ik. Aan de soort wijk waar je woont etc.
Het is daarom zeker geen goed beeld over seks onder jongeren, want het is echt niet overal zo.
(En ik vind ook niet dat ze hier normaal met seks omgaan, maar dat vindt iedereen hier denk ik…)

wtf wat een kleine kinderen in het begin al, letterlijk en figuurlijk

Ik vind het ergens ook wel heel zielig voor dat 13 jarige meisje Serena. Ze was nog best jong en naïef (ook al zei haar moeder dat ze in haar ontwikkeling ouder is, maar dat denken ouders wel vaker van hun dochters.) Ze dacht echt dat die jongen verliefd op haar was en ja, dan wordt je gebruikt.

Dat dit soort dingen in de Bijlmer gebeuren kon ik me nog voorstellen. Maar zij komt uit een boeren dorp in het Noorden van het land en heeft het qua geld en opvoeding gewoon goed dacht ik zo.

Helemaal met jou eens.
Damn.

als je even nuchter in een disco rondkijkt ziet alles er ook echt ontzettend nep uit (schurende mensen, zoenende mensen waarvan je denkt; jezus was dat nou binnen een minuut?) terwijl je het zelf ook doet misschien, dan vind ik alles ineens helemaal anders maak je het voor jezelf beter dan het klinkt en eruit ziet.

Hmmm, ik merk dat in mijn omgeving mensen heel ‘los’ er tegenover staan.
Ik kan de video zelf niet kijken, maar ik heb er wel wat over gehoort en kinderen beginnen er inderdaad steeds jonger aan. Ik ben zelf ook niet echt oud ofzo (nee de leeftijd op mijn profiel is niet mijn echte leeftijd). Maar ik heb voor mezelf ook gewoon staan dat ik tenminste 16 wil zijn voordat ik sex heb, ookal ben ik er eerder aan toe, maar mezelf kennende ben ik veel ouder voor ik het daadwerkelijk doe. Het is een soort van zelfrespect/respect voor mijn lichaam en ik wil zekerheid dat ik er aan toe ben. Ik ben ook heel serieus in relaties, ik had bijna iets met iemand waar ik niks voor voelde maar dat was omdat ik wat problemen had en dat de enige manier was om het op te lossen… Maar ik heb er vanaf gezien omdat ik daarmee mijn eigen principes zou verbreken. En die verbreek ik niet, nooit.
Maar ik zie soms mensen die hebben een week en dan is het weer uit, en na 2 weken staan ze beiden met iemand anders te bekken. Bah.
Ik ben tegen de hele visie op sex van eigenlijk alles op mijn leeftijd.

dit gaat gewoon echt veel te ver.
ZEVEN JAAR’ waar gaat het met de wereld heen.
ik was toen bezig met spelen in de poppenhoek. ik wist niet eens wat sex was!
als je er zo makkelijk over denkt, mis je echt wat in je opvoeding. hebben die mensen wel hersens?
en die moeder op het laatst, hou toch op joh, dat kind is 13! ze is niet boos op die jongen, dat slaat nergens op!

ik kan hier zó boos om worden.

Ik vind het echt niet normaal.

Tja, dat zijn randgevallen… heel representatief voor de rest van de bevolking of de jeugd is het toch niet.

lekker kort door de bocht doen ze weer, alsof gelijk alle jongeren dit doen
was laatst bij dokter Phill ook, hadden ze een documentaire dat het belachelijk was dat 80% van de meisjes tussen de 15 en 18 jaar als seks hadden en dat het een kwaad was en dat iedere tiener dit probleem had. :crazy_face:

dit is trouwens raar, dat meisje is 13 en doet alsof ze de hele wereld kent?
jaaa de jongens hebben geen respect voor mij gehad, dan gingen ze vreemd?
uhmm, misschien verkeerde jongens ?

ik vind het ook geen goed beeld, ze zoeken nu de uitzonderingen op en doen alsof heel veel jongeren zo zijn. ik heb in mijn omgeving in ieder geval nog niet zulke gevallen meegemaakt

En dat jochie van 11, die niet eens weet wat ontmaagden is.

Ik kreeg net nog een rare vraag op hyves van een jongen die ik helemaal niet ken…
“als jij me een goede seks beurt geeft krijg je mijn scooter”
pffff.

die moeder praat er ook veel te makkelijk over vind ik…

dat meisje van 13!
“ik ben 2 maanden geleden ontmaagd op een feest, ik had teveel alcohol op”
waarom moest ze eigenlijk huilen?
en dat jongetje van 11… jezus.
en “een jongen hoeft hem er alleen maar in te stoppen”
ja hallo xD

die meisjes van 15… kijk dat zijn nou echt normale meisjes.

Ik heb deze al een keer gezien , echt shocking !

Dat meisje moest huilen omdat die jongens allemaal zaten van ‘ja de meisjes hier kun je zo gebruiken dit en dat’ en dat haalde ‘herinneringen’ op naar haar ‘slechte ervaring’

Ik vind die meisjes van 15 nou ook niet echt normaal. Ze vinden zichzelf heel prominent en dat ene meisje zei dat ze met een jongen had omdat hij een kast van een huis had…