seks op je 14e?

Ik ben een meisje van 14 en ik heb nu ongeveer een half jaar met mijn vriendje, hij is ook 14. we zitten er eigenlijk over na te denken om meer te doen dan alleen zoenen etc. mijn vraag was dus: is het raar om seks te hebben als je 14 bent? we weten dat vrienden van ons het ook al gedaan hebben en wij zijn er eigenlijk wel klaar voor :slightly_smiling_face: dus help?

Ik vind het eigenlijk nog echt te jong. Ik ken een aantal meisjes van 14 en ik kan me echt niet voorstellen dat zij nu al seks zouden hebben :’)
Maar ja, je moet het natuurlijk zelf weten! Als jij zeker weet dat jij er klaar voor bent en het écht wil, doe je het toch lekker?

14 is wel erg jong hoor… Maar je moet het zelf weten. Ik ben alleen bang dat je er dan spijt van gaat krijgen.

En daarnaast moet je niet naar anderen kijken, maar naar jezelf.

inderdaad,

Je moet ook niet in hun woorden geloven als ze zeggen dat ze het al hebben gedaan. uit mijn ervaring toen ik zo jong was, waren ze echt maar zo aan het praten uit stoerdoenerij en hadden ze pas ‘echt’ hun eerste keer op 16 of zelfs 18 jaar.

Ik vind het ook veel te jong, maar ken genoeg mensen die op hun 14e inderdaad al ontmaagd waren.

Persoonlijk zou ik het niet doen aangezien het écht heel jong is, maar als jij je er goed bij voelt en je er echt klaar voor bent en niet twijfelt moet je er lekker voor gaan.

In mijn tijd - dan klink ik zo oud haha - waren de meeste meiden op hun veertiende bezig met het ontdekken van make-up en hun crush die één klas hoger zat. :’)

In ieder geval hadden ze toen geen seks, en de meiden die erover op liepen te scheppen, die logen gewoon om stoer te zijn.

En het feit dat je hier moet vragen of het raar is zegt mijns inziens ook al genoeg.

Dat is in mijn ogen een teken dat je er niet klaar voor bent.

Inderdaad. Als je het nodig vindt om om raad te vragen op een meisjesforum, lijkt het me inderdaad niet alsof je er echt al helemaal klaar voor bent / er 100% achter staat.

Ik denk niet zozeer dat je te jong bent maar ik denk wel dat je er nog niet echt aan toe bent gezien je jezelf moet vergelijken met anderen.
Ik was 15 maar ik was eigenlijk al wel bezig met dat ik het heel graag wilde toen ik 14 was.
Ik ben nu 22 dus ik kan ook wel spreken over “in mijn tijd”

De juiste leeftijd bestaat niet en iedereen is er op een ander moment klaar voor.
Mensen vinden meisjes van 15 vaak ook nog te jong maar ik heb er absoluut geen spijt van en ik heb er heeeeeel erg van genoten.

Ik had vrienden die op hun 13 ontmaagd werden en ik heb vrienden die nu nog maagd zijn (en die zijn ook 21/22/23) dus ja… volg je hart en doe waar jij je goed bij voelt en doe vooral niet waar je je niet goed bij voelt.

Ik ben het helemaal eens met Carmenneke. Als jullie er beide klaar voor zijn, waarom niet? Je hoeft ook niet meteen all the way te gaan, maar jullie kunnen gewoon een beetje beginnen met strelen/ het ontdekken van elkaars lichaam.

Als jij je er 100% achter staat en jij je 100% prettig voelt bij hem, waarom niet? En inderdaad, je hoeft niet pats boem seks te hebben maar gewoon elkaars lichaam verkennen.

Ik ben zelf ook vroeg ontmaagd en ik stelde mezelf ook vaak de vraag in die periode ‘goh ik ben wel erg jong, moet ik hier wel aan beginnen? Wat zullen anderen wel niet denken?’
Maar tegelijkertijd wat doet de mening van een ander toe? Als jij goed voelt over de jongen waar jij een relatie mee hebt, en hem volledig jouw lichaam toevertrouwt, dán ben je er klaar voor.

Toen ik 14 was was ik totaal nog niet volgroeid om het maar zo te noemen. :cold_sweat: Ik vraag me altijd af of het wel goed is daarom om dan al zulke dingen te doen.

^ je hoeft daar toch niet volgroeid voor te zijn?
Mijn borsten zijn nogsteeds aan het ontwikkelen en ik ben 22. Moet ik dan maar maagd blijven tot mijn 30e?

Als jullie er BEIDE klaar voor zijn, dan kan het gewoon.