Seks op je 13e & vragen over seks

Hoi, ik ben een meisje van 13, bijna 14.
We denken erover om seks te hebben,
hij wil het en ik twijfel.
Ik wil het heel graag, voor de eerste keer, met hem. Maar ik ben bang voor wat mijn ouders en andere mensen erover zullen denken… Dertien/veertien is vrij jong…
Is het raar als wij twee seks hebben? Hij is veertien.

Vraagjes:

1. Ik ben nog nooit ongesteld geweest, is dat een probleem?
  2. Wat moet ik met mijn schaamhaar doen…

wauw serieus? naja ik ben zelf 14 en ik ga echt nog niet liggen rollebollen met een jongen.
Als je er niet 100% zeker bent moet je het niet doen, en dat ben je niet dus nee.

verder over dat ongesteld,
[font=Verdana]

en wat je met je schaamhaar doet moet je zelf weten, ik denk niet dat iemand hier gaat vertellen hoeveel cm het moet zijn.

en waarom wilt je vriendje het zo graag?

naja veel succes adios

Ondanks dat je nog niet ongesteld bent moet je het wel veilig doen natuurlijk, want je wordt pas ongesteld na je 1e ovulatie (zo heet dat toch haha) en je weet nooit wanneer je die hebt.

wauw dat zou fucked up zijn, kats boem meteen zwanger

Persoonlijk denk ik niet dat jij aan seks toe bent, sws is een twijfel altijd nee en als hij geen respect heeft dat jij nog geen seks met hem wilt is hij geen goede jongen voor je.
misschien kan je beter gaan nadenken over dingen als voorspel in plaats van meteen seks te willen.

Dat je niet ongesteld bent geweest is geen probleem, doe het wel veilig, je kan WEL zwanger raken, een condoom beschermt ook tegen SOA’s al denk ik niet dat een jongen van veertien een SOA zal hebben.

Wat je met je schaamhaar doet is je eigen keuze, sommige meiden laten het staan, anderen houden het netjes kort of gaan helemaal kaal. je kan zelf kiezen om er een figuurtje van te maken :’)

Ik vind dat inderdaad veel te jong en zou er nog eens heel goed over nadenken. Op je dertiende (en veertiende) kun je volgens mij prima een relatie hebben zonder seks.

ik zelf vind dat je lichaam klaar moet zijn voor seks, dus ongesteld zijn.

mi gado…

ik werd ongesteld toen ik net 11 was geworden dus als je 11 bent en ongesteld ben je klaar voor seks?
wat een bullshit

Je zegt zelf al dat je twijfelt, dus moet je het niet doen.
Zelf vind ik je wel erg jong eigenlijk…

Ik vind het wel wat jong… Als jullie allebei nog wat wachten, denk ik dat het beter zal aanvoelen (ook achteraf dan). Sowieso is het beter om nog te wachten, als je twijfelt :slightly_smiling_face:. Jullie kunnen ook veel leuke dingen doen zonder seks hoor! Ik denk dat je dat dan snel verliest, als je meteen seks hebt. Geniet nog maar wat van het “gewone” samengaan met elkaar :slightly_smiling_face:

Ze bedoelt je lichaam. Dat wil nog niet zeggen dat je er zelf klaar voor bent.

OT: als je twijfelt zou ik het nog niet doen.

Ik vind dan weer dat t wel kan, maar niet als je twijfelt. En wat andere mensen erover denken, je gaat het niet van de daken schreeuwen, toch? Dus zolang jij hen niks verteld, hoeven zij er niks over te denken.

Ik zou wel echt wachten tot je niet meer twijfelt, tot je het echt zeker weet. Als je er écht zeker van bent vind ik 14 niet te jong.

Als je twijfelt, niet doen. En ik vind het zelf ook een beetje jong. Maar uiteindelijk is het jouw eigen keuze…

Mee eens, tuurlijk moet je er ook geestelijk voor klaar zijn, maar ik vind dat dat pas kan als je er lichamelijk ook voor klaar bent.

Als je twijfelt moet je het niet doen.

Het is geen probleem als je nog nooit ongesteld bent geweest, maar gebruik wel een condoom tijdens de seks. Ook voor je eerste menstruatie kun je zwanger worden want ongeveer 2 weken voor je eerste menstruatie zal je eerste eisprong plaatsvinden en je weet dus nooit wanneer dat gaat zijn.
Met je schaamhaar moet je doen wat prettig voelt voor jou. Als jij het graag laat staan dan laat je het staan, maar voel je je er niet zeker bij als het een oerwoud is dan zijn er genoeg manieren om het weg te halen.

Maar nogmaals, dat je het aan ons vraagt laat mij denken dat je er niet (echt) klaar voor bent. Houdt het voorlopig maar bij zoenen en strelen, dat is denk ik al spannend genoeg voor je.

:bowing_man:

Als je niet aan je vriendje durft te vragen wat je met je schaamhaar moet doen, vraag ik me ten zeerste af of het slim is om met hem naar bed te gaan.
Ik vind je persoonlijk veel te jong en je klinkt niet echt overtuigd.
Als hij niet het respect heeft om op jou te wachten, is het gewoon geen jongen die goed voor je is.

Twijfel is niet doen… Ga je dan alleen maar spijt van krijgen. Wacht gewoon nog maar even :slightly_smiling_face: Hij accepteert het maar gewoon. Of niet, maar in dat geval weet je ook meteen waar je aan toe bent :stuck_out_tongue:

‘Hey, wat vind jij dat ik met m’n schaamhaar moet doen?’

Nee, nee. Dat vraag ik ook niet hoor. Gewoon doen wat je prettig vindt, als jij het wilt afscheren, scheer je het af. Ik voel me prettiger als het afgeschoren is.