Seks of geloof?

Ik zou je hart volgen. Je kan altijd nog met een ongelovige jongen trouwen die jou accepteert, maagd of geen maagd :slightly_smiling_face:

Je bent alleen maar ‘gelovig’ vanwege je ouders, ik vind je dan niet echt gelovig. Gelovig ben je naar mijn mening als je overtuigd bent van een bepaalde visie en je houd aan bepaalde normen en waarden die gelden volgend die visie.

in jouw geval is het moeilijker, iv.m je geloof, maar als je een lieve vriend hebt waar je seks wil hebben, is dat niet erg.
heb je wel eens nagedacht over een site waar andere meiden zoals jij in zo’n zelfde situatie zitten, of hebben gezeten om daar eens op te kijken?
misschien haal je daar wel inspiratie uit voor het oplossen voor je probleem?
succes iig (;

Ik zou doen wat jíj zelf wilt. Als jij het belamgrijk vind om maagd te blijven tot je huwelijk, dan moet je dat doen. Als je dat niet vind, waarom zou je het dan doen alleen om je ouders tevreden te houden?
Ik ben zelf trouwens ook christelijk, geen maagd meer, en de gelovige vriendjes die ik heb gehad hadden daar over het algemeen niet echt problemen mee…

waarom heb je besloten om toch seks te hebben? en hoe reageerden andere gelovigen daarop?

Meiden bedankt voor het geven van jullie mening. Ik denk dat het belangrijk is als ik eerst eens even alles voor mezelf op een rijtje zetten en ik wacht er voorlopig nog even mee, ik wil geen overhaaste beslissingen nemen ik heb immers alle tijd.:slightly_smiling_face:

Er staat niet letterlijk dat het seks voor het huwelijk is, dus is het geen hoerij anders stond er wel ‘seks voor het huwelijk’.

Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Niet een erg handig antwoord, maar ik vind dat het geen kwestie is van seks OF geloof, er zijn vast ook wel christelijken die wel seks voor het huwelijk hebben gehad en die hebben dan ook geen keuze gemaakt tussen die twee.
Al weet ik ook niet hoeveel waarde geloof heeft voor mensen aangezien ik niet geloof.

Liefs

Ohja, en je ouders hoeven het toch niet te weten dat je seks hebt?
Ik heb het mijn ouders nooit verteld, al gaan ze er al wel vanuit na zo’n 16 maanden wat met mijn vriend te hebben en elk weekend bij elkaar te slapen, maar dat komt ook gewoon omdat mijn ouders daar wel vrij in zijn, denk ik…

Als jij zelf gelooft en je bent ook gewoon echt serieus, dan vind ik dit een kromme vraag. Als je ouders geloven en jij word meegesleurd, is dit je eigen keuzen. Wees sowieso niet bang voor later, tegenwoordig word je echt wel geaccepteerd als je geen maagd meer ben door de meeste mannen.

ik ben ook christelijk maar ik denk dat als je er absoluut zeker van bent dat je van je vriend houdt en hem het waard vindt die eerste keer mee te beleven je daar seks mee mag hebben. ik denk dat seks je relatie nog meer kan versterken en je dichter bij elkaar kan brengen wat alleen maar gunstig is :slightly_smiling_face: