Hee. Nou om het maar meteen te zeggen; ik heb het met mijn stiefneef gedaan. Ik zit in een hele zware tijd nu en hij heeft me altijd gesteund en ik vertrouw hem heel erg en ik hou heel veel van hem. En langzaamaan zonder dat ik het ooit wou ben ik hem best leuk gaan vinden en hij mij ook. Toen hij bij me kwam laatst om te praten kwam van het een het ander en hebben we het dus gedaan. Hij was mijn eerste keer en ik ben blij dat het met hem was en we vonden het allebei heel fijn, en we willen het allebei eigelijk nog wel eens. Alleen mijn vraag is dus: hij is mijn stiefneef, kan dat wel? Of is het beter als we ons weer gewoon als vrienden/ familie gedragen? Xx
Het kan wel, in de zin van, ik vind het niet fout want het is dus niet ‘echt familie’. Maar stel dat jullie ruzie krijgen o.i.d., dan gaat het wel ongemakkelijk worden op verjaardagen enzo.
Jullie zijn geen bloedverwanten, dus imo is er geen ‘‘natuurlijke afkeer’’. Als het je volle neef was dan vond ik het wel vunzig, maar zelfs als het je stiefbroer was zou ik het nog niet eens raar vinden haha.
Ja oké maar dat kan je ook met een ander vriendje gebeuren, bijvoorbeeld door gemeenschappelijke vrienden ofzo.
Als jullie allebei verliefd zijn en het zo fijn hebben, waarom het dan geen kans geven? Zou het zonde vinden om dit te laten schieten als ik het zo lees.
Dit. + het ligt er ook aan hoe lang jullie al familie zijn. Als hij jouw stiefneef al is zolang je leeft, dan zou ik het wel raar vinden. Maar als hij pas net in de familie is, dan zijn die rollen nog helemaal niet zo bepaald… vind ik.
Anyway: ik oordeel niet en vind zeker niet dat je je hierdoor moet laten beinvloeden. Als jullie gelukkig zijn samen, waarom dan niet?
ik zou niet weten waarom dat niet kan, zoals je zegt hij is je STIEFneef dus hij is dus niet echt familie
Als hij al heel je leven lang je neef is, vind ik het echt totaal niet gepast. Is hij nog maar pas in de familie gekomen, dan ligt het anders. Al denk ik dat je familie het sowieso niet echt leuk gaat vinden.
Ik heb een relatie met mijn stiefbroer en heb daar seks mee gehad zolang jullie er rekening mee houden dat het niet verstandig is om het aan iedereen te vertellen is het goed. Dikke lebber alwaysanoniem
Niet verstandig om het tegen iedereen te vertellen? Waarom niet? Dan maak je een relatie alleen maar onmogelijk…dat werkt niet. enneehhh… “Dikke lebber”?? wow…
Dus lekker gewoon doen en er open en eerlijk over zijn. Een stiefneef staat buiten de familie dus genetisch geen probleem. Stel je voor dat jij en die jongen al iets hadden en in jullie families komen toevallig twee mensen samen waardoor jullie ineens stiefneef en nicht worden… Dan vindt niemand het raar lijkt mij.
Heey ik zelf vindt het geen probleem… Als jij het echt leuk vindt moet je het gewoon doen !
En ik zelf snap je heel goed, want ik heb ook heel lang niet de ‘‘andere’’ kant van mijn familie gezien en leerde pas later mijn neef kennen… We hadden al gelijk een goede klik en we hebben later een keer gezoend hij is niet me volle neef, maar me half neef.
Ik zou het met je ouders er over hebben wat hun daar van zouden vinden en nog is goed met je stief neef over hebben wat hij wilt.
Succes verder!x
Ik snap dat je het een lastige situatie vind. Maar in mijn ogen os er niks mis mee. Mochten jullie onverhoopt ruzie krijgen, dan zou dit echter wel ongemakkelijke situaties kunnen opleveren bij verjaardagen etc.
Een adoptiebroer tsja, ik vind dat het moet kunnen maar tis toch weer anders dan een stiefneef.
uhm don’t. het is familie #vies