seks met minderjarige

nouja ik ben misbruikt door een man van 26 toen ik 17 jaar was, dus ruime maand geleden.
we gingen uit hij zat paar keer aan mn kont, hij gaf me redelijk veel drank zodat ik aangeschoten was.
hij vroeg of ik na kwam zitten, ik dacht gaan er meer heen maar blijkbaar niet, zaten we daar op de bank legde hij een hand op mn been vroeg of het erg was, alleen als hij echt aan die plekjes ging zitten, en toen nam hij me mee naar zn slaapkamer. maar durfde geen nee te zeggen omdat ik bang was om mijn baan kwijt te raken of hem te kwetsen.

wat von straf gaat hij er voor krijgen? nu ik aangifte wil gaan doen? :hammer:

Ik weet niet wat voor straf hij krijgt maar ik zou sowieso aangifte doen.

ja dat ga ik doen, puur omdat het mn baas was. en ik ging dit niemand verder

Als het je baas was mocht het sowieso niet denk ik. Sowieso bij leraren mag het niet vanwege hun functie, misschien was dat hier ook wel het geval?

hoe dan ook mag je geen seks hebben met minderjarige.

Dit en sowieso. Een baas hoort dit niet te doen. Die hoort juist een soort van vertrouwenspersoon te zijn.

nouja raarste is, het is van een beveiligings bedrijf :stuck_out_tongue:

Heel lullig, maar ik weet niet of ze hier iets aan doen. Je hebt geen nee gezegd en je hebt die alcohol toch zelf gedronken…
Maar misschien inderdaad omdat je nog 17 was, ik zou wel aangifte doen!

ja klopt, maaarja ga ik ook wel doen. maar wou gewoon graag de straf weten wat hij krijgt

Ik denk dat niemand dat kan zeggen, of hij überhaupt al straf krijgt.

ja precies, is afwachten dus

Ik zal wel de enige zijn, maar heb meer het idee dat je achteraf pas spijt kreeg en nu hem er op wilt pakken. Als jij vrijwillig mee gaat naar zijn slaapkamer, het oké vindt als hij je been streelt en letterlijk niks uit waarin je laat merken dat je het niet wilt… hoe moet hij dan in godsnaam weten dat jij niet wilt?
Ik denk dat je geen enkel besef hebt wat voor impact dit kan hebben op zijn leven. Nu weet ik natuurlijk niet precies hoe alles gegaan is, maar als ik jou was zou ik eerst even goed nadenken of je wel oprecht misbruikt bent of dat je je eigen fout probeert recht te zetten voordat je zijn leven naar de klote brengt.

Ik kan dit natuurlijk helemaal verkeerd hebben, maar dit is hoe het overkomt met de informatie die je geeft.

Dit soort zaken zijn altijd erg moeilijk. Uit je verhaal te lezen heb je niet echt tegen gewerkt. Met dit soort zaken kijken ze echt of het vrijwillige seks was of niet. Ik ken een meisje die is verkracht, die heeft enorm lang tegen gewerkt en uiteindelijk zei ze “Doe het dan alsjeblieft wel me condoom.” Toen is die man niet aangesproken voor verkrachting omdat ze toegaf aan de seks.
Het is hard maar dit kan bij jou ook gebeuren omdat je zelf die drank hebt gedronken, hij heeft niets in je drankje gedaan. Je bent zelf mee gegaan naar zijn slaapkamer en vond zijn aanrakingen oke.

Hebben jullie echt seks gehad of was het alleen aanraking?

Als het eerste klopt en het gebeurde tegen je zin in dan is dat gewoon verkrachting. Maar zolang hij niet “in” je heeft gezeten is dat niet het geval.
Ook is het zo dat als het zonder tegenzin gebeurd je legaal seks mag hebben vanaf 16 jaar.

Maar hoe SplendidFun het vrijwel perfect omschrijft; je hebt niet echt duidelijk aangegeven dat je het niet wilde. Je hebt zélf de alcohol tot je genomen en je bent zélf meegegaan naar zijn slaapkamer.

Ik weet niet of hij een gezin heeft maar denk alsjeblieft heel erg goed na voor je iemand van zoiets gaat beschuldigen want je kan daarmee echt iemands leven verwoesten. Weet je heel zeker dat je nu niet een soort spijtgevoel ervaart omdat je met je baas naar bed bent geweest? Je geeft aan aangifte te willen doen, daarvoor moet je natuurlijk alles eerlijk vertellen. Als jij de politie hetzelfde verhaal als ons verteld word het nooit een misbruik of verkrachting zaak. Dit omdat je zelf niet hebt aangegeven dat je het niet wilde en er geen bewijzen van verzet zijn. Ik neem aan dat je geen blauwe plekken hebt van de glazen drank wegslaan bij je mond of het jezelf de slaapkamer uit proberen te vechten?

Zulke dingen zijn gewoon erg lastig, en als je zeker weet dat het geen spijtgevoel is dan moet je er mee doen wat je wil.
Onthoud wel dat valse aangiftes doen ontzettend grote gevolgen hebben, en zeker als het om zulke grote dingen gaat.

Mocht mijn gevoel verkeerd zijn dan bied ik daarvoor mijn excuses aan maar omdat je steeds blijft zeggen te willen weten wat voor straf hij krijgt en hoe strafbaar hij bezig is geweest komt het op mij over alsof je een soort wraak wilt nemen en hem in een kwaad daglicht wil stellen om er zelf beter uit te komen.

Wacht even, verkrachting en aanranding? Zij is vrijwillig (!!!) meegegaan. Hiervan is dus géén sprake.
Ik snap dat het heel vervelend voor je is, maar je beseft je wel dat je toestemming hebt gegeven, of dit nou uit angst was of niet. Je bent minderjarig, dus daarom zou hij een straf kunnen krijgen maar niet voor verkrachting of aanranding.

En mijn volgende punt is hetzelfde als SplendidFun. Kan het zijn dat je achteraf pas spijt gekregen hebt en inziet dat het eigenlijk niet kan wat er gebeurd is? Heb je hem echt geen hints gegeven, heb je hem echt niet een beetje ‘op lopen geilen’? Je kunt zijn leven hier echt mee verzieken inderdaad. Dus ja, dat hij ouder was dan jij is inderdaad heel dom van hem. Maar ik vind het een heel ander verhaal als jij het op dat moment ook wel oké vond.

Je bent zelf mee gegaan en je hebt geen nee gezegd of weggeduwd?

Verder eens met splendidfun en confession

Er is sprake van aanranding wanneer iemand door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid een ander dwingt tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen. Er moet dus sprake zijn van dwang én die dwang moet leiden tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen. Ontuchtige handelingen zijn handelingen met een seksuele ondertoon.

Uit jouw verhaal haal ik niet dat je ergens nee op hebt gezegd, dit betekend dat je elke handeling vrijwillig hebt gedaan. Zoals ik het lees is er geen sprake van aanranding. Als een minderjarige met de leeftijd van 16/17 toestemming geeft tot het hebben van seks is de meerderjarige persoon wettelijk gezien niet strafbaar.

Zoals ik naar jouw situatie kijk heb je geen zaak om deze man aan te geven als aanrander. Uiteraard was ik niet aanwezig toen dit alles gebeurde, wanneer jij wel in verweer bent gegaan en hij dingen heeft gedaan die je niet wou kan je altijd aangifte toen. Wanneer hij veroordeeld wordt kan dit tot een maximum gevangenisstraf van 8 jaar leiden. Ook is het mogelijk dat er een geldboete wordt opgelegd van euro.

I hoop dat ik je hierbij geholpen heb. Informatie heb ik gehaald uit mijn wettenbundel. Mocht je meer vragen hebben kan je mij altijd een pb sturen.

Dit zijn altijd lastige dingen. Ik snap dat je misschien niet in de positie was om hem af te wijzen of dat je dacht dat je dat niet was, want nee zeggen mag altijd. Ik weet ook niet wat er precies is gebeurd, maar (en dit is natuurlijk wel een aanname) het klinkt meer alsof je achteraf spijt hebt.