Seks lukt niet

Hoi!

Ik heb een probleem waarvan ik lang heb zitten twijfelen of ik zoiets wel op internet moest delen, maar omdat ik langsgaan bij m’n dokter het liefst zo lang mogelijk uit wil stellen wil ik toch eerst hier vragen of iemand misschien met hetzelfde probleem te maken heeft gehad.

Ik ben nu 19 jaar (bijna 20) en mijn eerste ‘vriendje’ had ik toen ik 15 was. Ik de afgelopen jaren zijn er meerdere jongens geweest waar ik wel graag seks mee wilde (vaste relatie/scharrel) maar dit gewoon echt niet lukte. Ik ben er altijd open over geweest tegen elke jongen waar ik mee heb gedate om die spanning gelijk weg te nemen, ik heb dan ook nooit het idee gehad dat het niet lukte omdat ik gespannen was omdat ik deze jongens vertrouwde. Het indoen van een kleine en middel tampon lukt wel (doet wel een beetje pijn als ik hem eruit haal) en vingeren lukt ook. Ik krijg altijd te horen dat het ontzettend strak aanvoelt en ook met glijmiddel lukt het echt niet.

Ik zit al een tijdje te twijfelen om naar de dokter te gaan en als hier niets uitkomt waar ik wat aan heb, ga ik dat ook zeker doen. Dus liever geen opmerkingen van ga gewoon naar de dokter want dat heb ik heel bewust nog niet gedaan.

Nu is mijn vraag, is er iemand die zich hierin herkent en hetzelfde probleem heeft of heeft gehad? Ik kan namelijk op internet vrij weinig vinden met meiden die hetzelfde hebben als ik.

Sorry als dit een beetje too much info was, het lastig om dit sportnieuws dingen te omschrijven :’).

Xx

Je zou een vorm van vaginisme kunnen hebben? Je zit er nu ook al een paar jaar mee, ik zou inmiddels wel naar de dokter gaan als ik jou was.

En je hoeft je er echt niet voor te schamen. Dokters zien echt wel veel meer geslachtsdelen voorbij komen. :wink:

Dit doet me trouwens denken aan die documentaire over vaginisme van begin dit jaar, is voor jou zeker de moeite waard om te kijken denk ik!

Er zijn bepaalde oefeningen die je kunt doen om ervoor te zorgen dat je ontspant. Als je hier aan wilt beginnen zou ik dat doen met een jongen waarbij je je veilig voelt en die er ook de tijd voor neemt.

Je kunt het niet willen horen maar je moet er wel voor naar de huisarts als je er echt iets aan wilt doen. Tenzij het binnenkort wel lukt, maar je zit er al best lang mee. Als je je niet fijn voelt bij de huisarts die je nu hebt, is het misschien een optie naar een andere op zoek te gaan?

Ik denk dat veel meiden er wel ervaring mee hebben maar bij veel van hen wordt het minder als ze zich echt ontspannen of het vaker proberen. Als dit niet zo is dan is er wel vaak een lichamelijke oorzaak. Maar ook dit kan soms al opgelost worden met bepaalde ontspanningsoefeningen!

Heel veel succes in ieder geval.

Ik zou toch echt naar de huisarts gaan, want heel veel meer wat je kunt doen is er niet. Een huisarts ziet vaker mensen met deze problemen, en vind een vagina heus niet vreemd.

Met mijn vriend lukte het de eerste 3 maanden ook niet, daarna wel. Bij eerdere bedpartners lukte het wel, bij sommige ook niet. Maar omdat dit bij jou niet het geval is zou ik toch eens laten onderzoeken of er niet een andere oorzaak is.

Hoi! Ik herken me hier wel redelijk in, alleen niet zo erg als bij jou. Toen ik 19 was heb ik voor het eerst seks gehad met mijn vriend. Het moest heel langzaam en met glijmiddel maar het is toen wel gelukt.
Een tip die ik je kan meegeven: Als zijn penis er eenmaal in zit (als dat is gelukt heb je stap 1 al afgevinkt haha) moet hij langzaam heen en weer bewegen. Wanneer dit voor jou te pijnlijk gaat worden moet hij even stoppen, dan hou je even een pauze. Hierdoor neemt zijn erectie misschien een beetje af. Als je weer op adem bent gekomen moet hij weer doorgaan. Hierdoor neemt zijn erectie weer toe. En zo ga je door. Hierdoor rek je je vagina langzaam op!
Oh, en veel vingeren in het voorspel! Dat helpt heel erg. Ik hoop dat je hier iets aan hebt! <3

Ik had, soort van, hetzelfde probleem. Ik kan niet eens een tampon in doen! De eerste keer lukte ook gewoon niet, we hebben er toen 4 maanden over gedaan. Gelukkig gaat het nu wel wat beter maar nog steeds een beetje stroef. Je moet egt door de pijn gaan, hoe erg het ook is! Gebruik je condooms? Want bij ons lukte het juist niet met condoom… Ik zal je sws aanraden om het met te doen maar bij ons is het pas gelukt zonder.
Gebruik veel glijmiddel/slijm en zorg dat je geil genoeg bent en dat je je ontspant, alleen dan werkt het.
En nogmaals, ga door die pijn heen!