Seks gehad met de fwb van een vriendin (beide huisgenoten)

Ik heb iets slechts gedaan maar ik kan het ter bescherming van haar niet aan haar vertellen. Maar het schuldgevoel vreet me vanbinnen op.

Ik ben heel goed bevriend met mijn huisgenoot Hannah. We zijn beide 19 en zijn de jongsten van het huis. Toen zij hier een half jaar geleden kwam wonen, heeft ze in de eerste week een one night stand gehad met onze huisgenoot Tom, maar Tom wilde het bij een one night stand houden. Toen Hannah dit vertelde was het even slikken, want ik voelde me al langer aangetrokken tot Tom (alleen seksueel, niet romantisch), maar ik had nooit iets met hem gedaan omdat ik nog niet zo close met hem was, dus het maakte niet uit. Hannah wist ook dat ik hem aantrekkelijk vond. Na een paar weken zijn Hannah en Tom toch friends with benefits geworden en ze hadden het heel leuk samen, dus ik gunde ze het echt heel erg. Ik had me ook helemaal over Tom heen gezet. Hannah heeft naar eigen zeggen geen gevoelens voor Tom.

Nu hebben Hannah en Tom vaak ruzie. Tom en ik groeien echter sterker naar elkaar toe, en Hannah merkt dit, dus ze maakt steeds subtiele kutopmerkingen naar me. Ik denk niet dat ze het bewust doet, maar ik erger me er dood aan. Niet dat ze me uitscheldt ofzo, maar meer subtiel onderuithalen. Bijvoorbeeld gisteren: Tom complimenteerde me op mijn rokje, zij maakte de opmerking van dat haar kont daar helemaal niet in zou passen (omdat zij veel curvier is en ik een beetje een plank). En ik voel me niet onzeker over mijn lichaam ofzo, maar ik vind het heel vervelend dat ze me op die manier wel onderuit probeert te halen, omdat ze weet dat Tom op curvy vrouwen valt. Dus het komt heel erg over als ‘’Ik ben beter want kijk ik heb wel kont’’. En dit soort dingen doet ze dus steeds.

Toen Hannah erover begon tegen mij, dat ze het vervelend vindt dat Tom dit soort opmerkingen naar me maakt, heb ik gezegd dat het niet uitmaakte, want ik zou toch niets met hem doen. En dat stelde haar gerust. En ik meende dat toen ik het zei, ik kende hem niet zo goed. Ik vond hem alleen fysiek aantrekkelijk en ook voor fwb relaties wil ik het goed kunnen vinden met de persoon voordat ik seks met ze heb.

Anyway, Tom en Hannah maken dus steeds ruzie, en hij kwam hiermee naar mij, omdat we allebei een beetje een vervelende situatie met Hannah hebben nu. Hij zei dat hij het fwb stop wilde zetten met haar. Ze hadden ook al twee weken geen seks gehad en hij ontweek haar.

Een avond was heel knus en gezellig, heel intieme gesprekken gehad, en uiteindelijk heeft hij me gezoend. Hij wilde meer, maar ik heb gezegd dat ik niet verder wilde omdat ik Hannah niet wilde kwetsen. Ookal waren hij en Hannah geen fwb meer, ik wilde haar niet kwetsen, ookal doet ze heel bitchy tegen me de laatste tijd. Maar hij bleef me teasen net zolang tot ik toe heb gegeven. Ik voel me er echt heel kut over.

En ik wilde het haar direct vertellen. Maar Hannah is depressief en heeft een angststoornis en het gaat op dit moment echt helemaal niet goed met haar. Het wordt steeds erger en ze heeft inmiddels bijna elke avond een paniekaanval. Trigger warning!!! ik heb gisteren alles dat scherp is uit haar kamer moeten halen. En ik durf het dus niet nu aan haar te vertellen, want ik weet dat ze het er nu echt niet bij kan hebben. Ze houdt nauwelijks haar hoofd boven water nu en ik ben bang dat dit een laatste druppel kan zijn tot ze weer aan self harm gaat doen.

Nu hebben Hannah en Tom dus tóch weer seks gehad vandaag en voel ik me alleen maar schuldiger. Tom wil dat ik het voor me houd. Maar ik voel me er steeds kutter over. Ze heeft vandaag nog mijn favoriete chocola voor me gehaald en toen ik dat zag kreeg ik er echt buikpijn van. Want, het was haar fwb, niet haar vriendje, en ze zijn niet exclusive, ze hebben allebei ook anderen, maar ik had haar gezegd dat ik het niet zou doen en ik heb het toch gedaan. Ik ben dus niet bang dat ze boos wordt, dat wordt ze toch wel en verdien ik ook, maar ik ben bang dat ze het niet kan handelen.

Iemand advies?

Hmm ik begrijp je wel maar hij wilde de fwb sowieso stopzetten. Maar weet niet of het nog verstandig om huisgenoten te blijven met z’n drieën.

we wonen in een huis met 9 man, dus we zijn niet alleen met z’n drieeen in het huis. het is echt een groot studentenhuis

Je hoeft niet altijd toe te geven aan je gevoelens, blijf bij hem uit de buurt, dan gaat het vanzelf wel over.

ik vind ook dat Tom misbruik maakt van de situatie, van twee walletjes eet en jullie als vriendinnen uit elkaar drijft. hij wil ook geen relatie, alleen maar profiteren maar wil dan de exclusiviteit die daar bij hoort niet aangaan.

naja de seks was sowieso niet heel goed, dus ik wil het sowieso niet nogeens doen. Ook als Hannah er niet was geweest. Ik voel me alleen zo schuldig naar haar toe

Ik zou het zelf zo snel mogelijk zeggen. Nu kan ze boos zijn op dat het is gebeurd, als je nog weken wacht kan ze ook boos zijn op dat je het verzwegen hebt.

Heee meis! Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt, iets anders, maar toch. Uiteindelijk heb ik het na een week verteld en was ze alleen maar blijk dat ik het eerlijk had verteld. Overigens leiden FWB’s toch wel vaak tot “gedoe” blijkt maar weer eens (dat ik niet de enige ben)…

tuurlijk, dat had ik gedaan als het iemand anders was geweest. maar ik moet hannah echt beschermen van zichzelf nu, TRIGGER WARNING ze is zich heel erg aan het verzetten tegen self harm en er hoeft maar iets kleins te gebeuren of het start weer. dus like, ik wil dat niet veroorzaken

<3 is wel de eerste keer dat het misgaat met fwb bij mij moet ik zeggen, maar het is ook mn eigen schuld voor het doen met een fwb van een vriendin. ik had echt beter moeten weten

Ik vind dat je je helemaal niet zo schuldig hoeft te voelen, ze zegt dat het niet exlusief is dus je kunt doen wat je wilt, ik denk dat Tom zich misschien schuldig moet voelen omdat hij het beste van beide wilt hebben. En hoezo bang dat Hannah boos word? zij doet bitchy tegen jou en jij niet tegen haar. Ik zou die 2 lekker laten met elkaar en iemand zoeken die aan jou alleen genoeg heeft!