Seks gehad maar geen relatie

Hey, nog de beste wensen voor iedereen.
Ik zit met een probleem,
Laatst heb ik afgesproken met een meid waar ik een paar dagen mee heb gesnapt. Eenmaal daar hadden we gezoend en zei ze eig vrijwel meteen dat ze niet meer dan dat zou doen. En dat ze geen vertrouwen meer heeft in jongens eig eerst een relatie wilt… wat ik op dat moment natuurlijk respecteer. Er zou alleen een beetje voorspel zijn. puntje bij paaltje het is er toch van gekomen en we hebben seks gehad. Tussendoor zei ze eig heel vaak dat ze me super leuk vind en zelfs een x dat ze van me houd. Daar ben ik niet op in gegaan omdat ik het gwn te vroeg vind. Ik heb haar wel beloofd dat ik terug zou komen en het niet eenmalig was…

Nu de volgende dag heb ik er een super naar gevoel over en voel ik me eig echt super schuldig, want het had echt totaal nie hoeven gebeuren. Ik wil gewoon niet zo’n meisje kwetsen of nog meer beschadigen dus ik weet dat het niet had moeten gebeuren. Op dat moment voelde het goed en wist ik niet dat dit de volgende dag een punt voor mij zou zijn.
Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

Zorg dat je haar aandacht geeft en vraag gewoon hoe ze terugkijkt op jullie date. Haar ghosten zou heel naar zijn. Het is ook niet erg als je je eigen gevoelens noemt. Dus, praat met elkaar en zie dan hoe het ervoor staat.

Ik denk dat je eerlijk moet laten weten dat jij er anders in staat.Ik kan me wel voorstellen dat je het op een eerste date te vroeg vind om ‘ik hou van je te zeggen’, zeker tijdens seks. Dat zou voor mij niet goed voelen in ieder geval.

goede tip! sluit ik me helemaal bij aan.

klopt, vind ik ook. maar het laat ook wel zien dat ze erg kwetsbaar was op dat moment.

Eens! Alleen maakt TO duidelijk dat hij daar nu geen zin in heeft / zich geen houding bij weet te geven, dat snap ik wel. Als ik op date zou zijn met een jongen en hij zou eerst zeggen dat hij pas seks wil na een relatie, het dan toch zou gebeuren, en hij tijdens die seks zou zeggen dat hij van me houdt, zou ik denk ik hem aanraden eerst voor zichzelf duidelijk te krijgen wat hij precies wil en waar hij wel of niet klaar voor is.

(Ik had trouwens geen seks gehad met iemand die eerst aangeeft dat niet te willen, dat wel)

Eigenlijk gaf ze hiermee haar grenzen aan. Ze wil geen seks zonder relatie.

Als je dan toch seks gaat hebben, zelfs als ze het wil, dan ga je over haar grenzen heen. Onder invloed van drank of ‘geil zijn’ ga je soms over eigen grenzen heen, maar dat maakt het niet OK. Ook op dat moment vragen (tijdens de seks) of ze er klaar voor is, is niet juist, omdat de omstandigheden maken dat je op dat moment niet goed kunt bedenken of je het echt wil.

Het meest galant zou zijn geweest dat TS zelf de dreigende seks zou stoppen, misschien wat zoenen, maar dan stopt het. Als ze weer eens afspreken, dan kun ze tevoren aangeven of haar eigen grenzen nog actueel zijn. Dan respecteer je haar grenzen. Ik denk dat TS ook een beetje aanvoelt dat hij over grenzen is gegaan en daarom een klote gevoel heeft.

Nu is het belangrijk dat zij het als als een positieve ervaring voelt, daar draagt een goede after care bij. En TS, een volgende keer beter luisteren en handelen als een meisje grenzen aangeeft.

1 like

Ja, precies. Zie de laatste zin van mijn bericht :blush:.

Ben ook een voorstander van aftercare, alleen weet niet of TS de juiste persoon is om die te geven. Misschien is de teleurstelling voor haar alleen maar groter als ze hoort dat hij er toch niet mee door wil, hoe lief hij het ook brengt. Dan kan hij beter eerlijk en duidelijk laten weten hoe hij erin staat. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.

1 like

Precies. Ik zou er net zo in zitten. Als die signalen gegeven zouden worden zou ik het niet doen.

we zouden haar eigenlijk moeten uitnodigen op dit forum :slight_smile:

3 likes

Ik denk dat het wel goed is om nu vanuit mijn kant te laten weten dat ik me er niet goed bij voel dat ik over haar grenzen heen ben gegaan (er niet naar geluisterd heb). En hoe zij erop terug kijkt misschien ook wel spijt heeft…
ik schrok er best van toen ze zei dat ze van me hield, hier ben ik misschien onbewust op afgeknapt. Daarbij ook de situatie dat ze naar mijn mening iets minder standvast is en het dan toch is gebeurd. Wat ik haar niet kwalijk zal nemen aangezien het soms raar kan lopen als je zin hebt.

Zijn jullie van mening om het meteen aan te geven dat het niet is wat ik wil of eerst wachten waar bovenstaand gesprek uit zal leiden?

Ga in gesprek en volg dan op basis van hoe het gaat. Wel is het belangrijk jouw verwachtingen uit te spreken als het ter sprake komt.