Seks gehad en pil vergeten, zwanger?

Hoi dames, ik heb een probleem. Ik heb namelijk gisteravond seks gehad en ben vervolgens de pil vergeten. (ik neem de pil altijd rond 12 uur/ 1 uur in de nacht) wel dacht ik er vanochtend gelijk aan om 11 uur, en heb de pil alsnog ingenomen. Mijn vraag, moet ik nu de MAP halen of is de kans klein dat ik zwanger ben. Het is trouwens de tweede pil van mijn strip dus in de eerste week. Alvast heel erg bedankt!

waarschijnlijk werkt je pil dan nog gewoon hoor als je hem sochtends metteen heb ingenomen maar hou het even in de gat

lees eens het blaadje dat daar binnen inzit in je pildoosje (ben eventjes kwijt hoe zoiets heet, maar je snapt me wel) daar staan zo’n dingen wel op en ook heel gedetailleerd. had ook eens de pil vergeten en er stond zo’n stappenplan in op de handleiding (dat dus) waar je precies kan zien wat je moet doen in welke situatie. (dus ook in de hoeveelste week enzo en hoe lang dat het geleden is dat je je pil hebt ingenomen)

en als je dat kwijt bent kan je het vast op het internet ook vinden, wel even specifiek voor jou pil zoeken, aangezien alle pillen anders zijn (hogere/lagere dosis hormonen)

Ik hoop het! Ik houd het sowieso even in de gaten.

Bel voor de zekerheid even de huisartsenpost, dan krijg je een assistente en die kan je vraag beantwoorden. Want in de eerste week is het wel altijd even oppassen volgens mij. En ik neem aan dat je zeker wilt weten of je wel/niet zwanger bent.

Goede tip bedankt! Ben nu bij me vriend dus ga zo gelijk naar huis voor de bijsluiter (zo heette het toch haha?). Heb namelijk alleen de strip zelf bij me.

haha ja de bijsluiter, jeetje was het echt eventjes kwijt.
zeker eens kijken wanneer je thuis komt, zo’n dingen staan daar wel in.

Ja bellen is wel slim, denk dat ze me dan aan zouden raden om toch de MAP te halen. Weet iemand of er nu eigenlijk met een test vast te stellen is of je zwanger bent?

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, daarom moet je ook bellen haha. En ja je hebt gewoon een zwangerschapstest bij bijv. Kruidvat (:

oja en zelfs als de bijsluiter zegt dat er niets aan de hand is, zou ik misschien toch even om een zwangerschapstest gaan, je weet maar nooit en je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.

Inderdaad ^

Een zwangerschapstest geeft pas duidelijkheid na een week, niet na een dag.

Ik heb een keer op een site gelezen dat je eerste strip (dus je eerste week na je menstruatie) het cruciaalst is om je pil te vergeten… Dit kan je misschien een beetje helpen:

http://www.mijnpil.be/html/interactives/pilvergeten21plus7/missed_pill.swf

Ben ik zwanger?-topic

Er zit zelfs een stickey op --’

Ik heb het verkeerd geformuleerd: bedoelde of er al in zon vroeg stadium zeg maar vastgesteld kan worden of je zwanger bent met een test die je bij de drogist koopt, sorry.

geen idee eigenlijk, maar als je het echt echt wil weten kun je nog altijd langsgaan bij de dokter om een bloedproef te nemen (dat is al van de eerste dag zichtbaar denk ik)
maar dan nog, de resultaten krijg je niet meteen toch, eerst moet dat bloed naar de labo’s enzo of kunnen ze dat gewoon bij de dokter zelf zien? geen idee eigenlijk.

Bedankt voor jullie reacties, ik ga even de huisarts bellen en vragen wat ik het best kan doen. Sowieso een zwangerschapstest!

Ik zou echt nog wachten met die test… Want na een dag is het echt nog véél te vroeg, een test geeft pas zekerheid na een week.

Een test heeft idd nog geen nut, dus dat is geldverspilling.
Maar goed, als je dinsdagavond (of nouja eigenlijk woensdagnacht) je pil dus NA 11 uur hebt genomen, en die van gisteravond vanochtend om 11 uur hebt genomen dan is er niks aan de hand. Je zit dan gewoon binnen de 12 uur dat je later mag zijn. Je bent en blijft dus beschermd.
Stel je bent in de eerste week meer dan 12 uur te laat dan moet je MAP halen + 1 week met condoom doen.

Ook handige site:
http://www.anticonceptievergeten.nl/

Edit: neem wel aan dat dit niet je eerste strip is, want anders ben je wel de lul want dan werkt de pil nog niet.

Nee ik ga de test nu nog niet doen, maar wel vast in huis halen. En ik slik al ruim 3 jaar de pil dus dat is gelukkig niet het geval. Ga toch ook maar voor de zekerheid de MAP halen. Wil echt zeker weten dat ik niet zwanger raak.

De MAP kan je inderdaad altijd halen als je onzeker bent over de stand van zaken. Al denk ik niet dat je zwanger bent hoor omdat je nog binnen de 12u zat, en dan nog, als je de pil zo trouw al 3 jaar slikt, dan denk ik niet dat je gelijk zwanger bent. Maargoed, het risico kan er dan idd zijn, dus de MAP geeft je misschien weer wat rust.