Sectorwerkstuk!

Hallo,
Ik hoop eigenlijk dat jullie mij kunnen helpen!
Ik zit nu op vbmo tl en dit is mijn examenjaar, iedereen moet een sectorwerkstuk maken en wij hebben wel het onderwerp, alleen we weten echt geen goeie hoofdvraag en deelvragen!
Het onderwerp is: Het onderwijs door de eeuwen heen.
Alleen nu moeten we nog hoofdvraag en deelvragen hebben, heeft iemand misschien een idee ofzo!
Ik hoop het echt!

Groetjes <33!!

Ik zou in ieder geval 1 deelvraag doen (moet je wel even formuleren) waarin je beschrijft wat voor onderwijs er was bijvoorbeeld in de Klassieke Oudheid, de Middeleeuwen, en daarna,
en 1 deelvraag met hoe het onderwijs nu is.
Dan nog 1 deelvraag waarin je dingen behandeld als wetten, schoolplicht, kinderwetje, enz. enz., door wie, wanneer en waarom die zijn ingevoerd en wat voor invloed ze hebben gehad op het onderwijs.

Voor de rest gewoon goed kijken hoe verder de omstandigheden waren in die tijd, wat die mensen toen belangrijk vonden en wat niet etc.
En misschien een conclusie waarin je zelf je mening geeft over welke onderwijsvorm je het beste lijkt?

Hoofdvraag kan zijn:

Hoe is het onderwijs door de tijd heen veranderd en welke factoren hebben hier een rol bij gespeeld?

(met de factoren bedoel ik dus de sociale omstandigheden en de leefomstandigheden van de mensen, maar ook nieuw ingevoerde wetten etc.)

ooh echt zoo bedankt! Dit is het gewoon!
Dankje!