Sectorwerkstuk + ziek + 'vriendin'

Hey, ik was vanochtend ziek, en vanmiddag rond 2 uur hebben we onze sectorpresentaties, die moet je doen anders mag je niet op examen. Nu ben ik de hele tijd naar die school geweest om de opdrachten te maken voor ons sectorwerkstuk. Een ander meisje zat ook bij mij met dezelfde opdrachten, maar zij is van de 9 keer, maar 3x geweest en heeft dus ook super weinig spullen.

Nu heeft ze achter m’n rug om tegen 2 vriendinnen van mij gezegd; ‘Hee, is ellen ziek? Ik zou met haar het sectorwerkstukpresentatie doen!’ Maar dat hebben ik en dat meisje helemaal niet afgesproken.
Ik ben zoiemand, die niet voor zichzelf durft op te komen, maar ik heb haar gesmst en gevraagd waarom ze dat zei, toen zei ze dat we onze spullen samen konden voegen & dat samen presenteren, maar zij is er haast niet geweest, heeft bijna niks, en ik heb het sterke gevoel dat ze mij wilt gebruiken.

Ik heb haar ook gesmst dat ik het liever alleen doe. Toen stuurde ze: Succes er mee.
Maar waar ik nu bang voor ben, is als dat ik straks naar school ga, dat zij me van mijn werk af wilt houden & ik dus een onvoldoende krijg. Wat zou jij doen in mijn geval? Ik móet een voldoende hebben, anders mag ik namelijk niet op examen…

Sorry voor het lange verhaal, ik heb de stukjes dikgedrukt om het een beetje samen te vatten.
Het is trouwens niet in de klas, maar we staan met 2 klassen in de kantine, er komen mensen uit de derde klas kijken & ouders.

gewoon die opdrachten voor jezelf maken en in je eentje presenteren, en niet dat kind over je heen laten lopen.

Ja dat was m’n voornemen ookal haha. Gelukkig houden 2 vriendinnen een plekje bezet, ik hoop dus niet dat dat meisje (ik noem geen namen) tegenover mij zit ofzo, daar kan ik echt niet tegen…

niet bang zijn voor die meid
jij hebt je goed voorbereid op je presentatie en dan gaat het helemaal goed komen
ik heb het ook moeten doen en als je er eenmaal staat komt het helemaal goed
lees je tekst goed over dat je de belangrijkste punten kent
leer niet alles uit je hoofd want dan komt het niet altijd geweldig over
heel veel succes!

Wat Voodoo zegt! Niets van aantrekken, dan had ze er maar gewoon moeten zijn. Het is zo kut wanneer andere mensen jou gebruiken. Een keertje kan wel, maar bij zoiets belangrijks… ik zou t niet doen.
Gewoon ervoor gaan en niet op haar letten. Komt goed meid! Succes ermee (:

Dankjewel, ik hoop dat het goed komt ja. :slightly_smiling_face:

Succes vanmiddag! Krijg je meteen je cijfer te horen? Ben benieuwd hoe het gaat! :grinning:

Dankjewel! Nouja we krijgen onvoldoende-voldoende-goed. Dus ik hoop dat ik minimaal een voldoende heb haha. :slightly_smiling_face:

Als ik een beetje extra zelfvertrouwen nodig heb, zet ik altijd mn mp3 aan met een power “fuck the wereld” muziekje, vlak voordat je op moet.
Laat dat mens lekker stikken en knallen met die presentatie!

En anders kun je de situatie nog altijd uitleggen aan de persoon bij wie je klachten kunt melden. Ik zit in 6 vwo en ook bij ons gaat er een hoop mis wat betreft groepswerk. Als je dit gewoon aan de docent vertelt en jouw deel van het groepswerk maakt kan hij/zij je nergens op aanspreken.

Ik haat groepswerk trouwens, ik zie het als een handig middeltje voor de docent om zo min mogelijk hoeven na te kijken (in groepjes van 2 scheelt al de helft, groepjes van 4 is nog maar een vierde).

Probeer een punt te zoeken [bijv. een klok op de achterrgond] zodat het lijkt alsof je de ‘zaal’/klas/het publiek inkijkt, maar eigenlijk kijk je er langs. Meerdere punten [zodat je kan afwisselen] is nog handiger. Zorg er voor dat je van te voren weet waar dat kind zit en geef haar zo min mogelijk aandacht. Niet aankijken en je proberen te focussen op je eigen werk. :slightly_smiling_face: Heel veel succes! :grinning:

succes ellen, je kunt het! :grinning:
trek je niet zoveel aan van die meiden,
en laat ff horen hoe het ging!

De kans is juist groter als je het verkloot met iemand die niet eens weet waarover ze lult als ze alleen maar 3x is gekomen. Ik zeg niks van aantrekken, rustig blijven, je best doen en een voldoende halen!

Heee Ellen, haha alweeer! :grinning:

Niks van haar aantrekken inderdaad! Het gaat maar om heel even, en zij gaat jouw toekomst niet verpesten! :grinning: