sector?

weet iemand welke sector ik moet kiezen voor een mode opleiding? (mode en techniek) de 1 zegt sector techniek, en de ander zegt economie. en heb je wiskundee nodig of niet? Alvast bedankt!! x

Dan moet je informeren bij de mode-opleiding zelf. Bijv. op de site zal eht wel staan.
Als je specifieker was geweest over welke modeopleiding was het makkelijker geweest om je te helpen.

hier moet je bij mode techniek en mode commercie sector ecnomie met wiskunde of een tweede vreemde taal

Economie.

ik denk economie, je hebt wiskunde nodig want je moet kunnen berekenen wat de maten zijn van de kleding die je maakt?

ik ga volgend jaar mbo mode doen en ben al aangenomen bij ons zeggen ze dit

. Kies je voor deze opleiding, dan heb je een vmbo-diploma nodig in de economische sector in de kaderberoepsgerichte, gemengde of theoretische leerweg. Heb je een vmbo-diploma in een andere sector, maar wel met wiskunde, economie of een tweede vreemde taal, dan volstaat dat ook.

dat staat vast ook op de website van jouw school

Je hoeft de maten niet te berekenen. Je moet het opmeten en er dan cm’s bij gooien (confectie: 1 of 2 cm ).

dus jullie denken dat sector economie ZONDER economie een goede keuze zal zijn?

haha ik bedoel zonder wiskunde :slightly_smiling_face:.

up

Nee, ik denk dat het de verkeerde keuze is.
Het ligt er namelijk wat je gaat doen in mode. Ga je ontwerpen dan is wiskunde altijd makkelijk. Je zal moeten meten etc. en door wiskunde ontstaat er inzicht.

Bovendien heb je voor heel veel vervolgopleidingen wiskunde hebben, dus het is altijd handig. Helemaal als je eventueel besluit toch een andere opleiding te doen (Je weet het nooit).

Althans, voor universitaire opleidingen weet ik zeker dat je bij bijna elke studie wiskunde nodig hebt. Dat zijn de enige studies waar ik naar kijk, haha.
Voor HBO-opleidingen is er ook echt vaak wiskunde vereist. MBO-opleidingen heb ik geen idee, eigenlijk.

Neem economie erbij en wiskunde ook.

ik heb sector economie gekozen zonder wiskunde, ik moest namelijk gisteravond mijn keuze maken. en dat heb ik ingevuld. Ik doe trouwens VMBO.