Second job?!

heyhey :upside_down_face: ,
ik heb sinds 5 maanden een baantje bij een blokker. Ik verdien er prima, maar wil wat extra’s verdienen. Ik wil binnenkort mijn eigen scooter kopen & in de zomervakantie wil ik samen met mijn vriend op vakantie… daarnaast vind ik het ook leuk om bezig te zijn met iets na school.

mijn probleem is dus dat ik bij blokker wisselende dagen werk in het weekend. Het ene weekend werk ik op zaterdag, maar het andere weekend op vrijdag en zondag. Als ik ga solliciteren bij Jumbo of Albert Heijn dan zullen ze vragen welke dagen ik beschikbaar ben. Ik wil dan op een of andere manier vertellen dat ik doordeweeks kan en in het weekend wisselend…, maar hoe zeg ik dit zonder dat ik vertel dat ik ook een ander baantje heb? moet ik gewoon een smoesje verzinnen ofzo ?

help me… :cold_sweat: :flushed:

Waarom heb je dit onder Liefde & Boys geplaatst als ik dit vragen mag? Het hoort onder een ander onderwerp, maar goed.

Vertel meteen eerlijk dat je een ander baantje hebt. Ze kunnen dit geloof ik ook zien in een of ander systeem waar je (ge)werkt (hebt). Hierin kunnen ze ook controleren of je nog niets gestolen hebt of iets anders hebt gedaan wat niet hoort.
Vertel in je motivatiebrief eerlijk dat je nog een ander baantje hebt, en dat je het goed zult kunnen combineren.

oo… oeps :cold_sweat: :cold_sweat: ,
had niet door dat ik het daar onder had neergezet.
Maar de kans dat ze je aannemen als je zegt dat je een andere baan hebt is toch een stuk kleiner?

Dat hoeft niet. Als jij op de tijden dat hun iemand nodig hebben kunt, kan het goed zijn dat ze je alsnog aannemen.

thanks! hoop dat het lukt .

Inderdaad eerlijk aangeven dat je nog een ander baantje hebt… Geef aan dat je echter nog genoeg tijd over hebt en dat je graag meer zou willen werken. Als je op voldoende dagen beschikbaar kunt zijn, zul je echt niet minder kans hebben. Ik vind het juist positief als mensen gemotiveerd zijn om nog meer te gaan werken.

Kan je niet gewoon vragen of je meer dagen kunt krijgen bij de blokker?

Handig tip! Thanks haha , ik ga het advies opvolgen en hopen dat ze me aannemen :blush:

Dat heb ik al geprobeerd , maar we hebben 3 nieuwe werknemers erbij en die werken ook weekenden. Doordeweeks zijn we maar tot 18:00 open, en je mag werken als je 3 uur of meer werkt en dat red ik niet met school. Maar de jumbo daar in tegen is tot 21:00 open , dus kunnen ze me daar ook doordeweeks laten werken!