se maatschappijleer

Hey meiden,

ik zit nu in 3 mavo en heb morgen mijn eerste maatschappij se :rage: Ik heb alleen echt geen idee wat ik er van kan verwachten bijv. wat voor vragen er worden gesteld en hoe/wat ik moet leren :cold_sweat:
laat plies hieronder achter

Ja want wij weten hoe jouw SE eruit ziet.

Waar gaat de stof over? Ik heb maatschappijleer op VWO niveau gehad, en dat ging over de politiek, wat normen en waarden zijn, het rechtssysteem etc. Vragen die we toen konden krijgen was: ‘Wat is het verschil tussen aanhouden en staande houden?’, ‘Wat zijn normen en waarden?’ Volgens mij was bij ons alles meerkeuze.

bij mij gaat het meer over waarden en normen en discriminatie

Bij ons was het verbanden leggen. Betogen schrijven over maatschappelijke kwesties in het rechtssysteem. Niets was meerkeuze.

Wat ik tegen TS wil zeggen is dat SE’s nog onderling kunnen verschillen van elkaar. Als ik jou was zou ik gewoon goed leren.

okee thnx

SE zijn niet voor niets schoolexamens, en die vult je school dus zelf in. Wij kunnen dus niet zeggen hoe jou SE er uit ziet.

Ik maak de toetsen voor mijn leerlingen samen met de ‘echte’ docent en dat zijn veel verbanden kunnen leggen, en begrippen uit kunnen leggen. En we stoppen er ook juist on juist vragen in.

Ik studeer de lerarenopleiding maatschappijleer :wink: