Scriptie maatschappijleer onderwerp: Anorexia Nervosa

Hallo iedereen,

voor de grote praktische opdracht voor maatschappijleer heb ik voor het onderwerp Anorexia Nervosa gekozen.
Het klinkt ene beetje doorsnee, maar ik vond het wel intressant omdat ik me er nooit echt in verdiept heb.

Nu vroeg ik me af of jullie zelf iemand kennen die anorexia heeft of heeft gehad.
Ik ben benieuwd naar ervaringen die ik kan verwerken in mijn werkstuk. In de bronnenlijst zet ik dan ook natuurlijk dit topic erin.
Wat is jullie mening over anorexia?

geen zeur reactie’s graag.

Als je bijvoorbeeld anoniem wil blijven met je reactie, dan kan je me natuurlijk ook pb’en.

Ik heb het programma xxs van Yvon jaspers ook de 1e en de laatste aflevering terug gekeken.
Weet iemand ook nog goede sites voor ervaring en wat de maatschappij er mee doet?

op www.proud2bme.nl vind je ook info enzo erover, ik moeste een keer een werstuk doen over gezonde voeding, maar op die site staan ook wat sites voor nog meer info…

misschien kan je ook keertje kijken op van die pro ana site´s.
kan je zien hoe die meisjes (en jongens) denken.
misschien ook goed om erin te verwerken!

Oke bedankt alvast :slight_smile:

ik heb het zelf…
je mag me best wat vragen over stellen, dan zal ik ze eerlijk beantwoorden.

ik pb je

ik heb geantwoord

Anorexia is helemaal niet doorsnee, maar juist een groot probleem.

Oke dat is +1 voor jou, maar er worden heel veel werkstukken over anorexia gemaakt.
Ik koos dit onderwerp ook omdat het gewoon steeds vaker voor komt.

Het komt niet steeds vaker voor, er wordt meer aandacht aan besteedt en dat is hartstikke goed, maar er bestaat ook zoiets als slechte aandacht, als mensen niet goed weten waar ze over praten. En eerlijk gezegd denk ik dat je wel informatie kunt verzamelen, maar je zal het nooit zo goed over kunnen brengen als mensen die er zelf bekend mee zijn of waren.

Sorry voor deze zeurreactie,

nu ik toch bezig ben.

Mensen met anorexia en andere eetstoornissen zijn vaak heel erg eenzaam of wijten pesten, buitensluiten, afwijzingen vaak aan hun uiterlijk. Het eerste wat je daar aan kunt doen is jezelf veranderen. Dat kan dmv make-up, kapper maar ook door afvallen. Op een bepaald moment wordt het een obsessie, je slaat er in door, gaat van alles gebruiken en dan loopt het uit de hand.

met het steeds vaker voorkomen bedoelde ik in mijn directe omgeving. :wink: Staat er niet zo duidelijk.
En ik snap ook wel dat ik het niet kan brengen als mensen die hebben of hebben gehad.

Toch bedankt.

up

up!

Heb jij mijn berichtje in je gastenboek gelezen ?
ik hoop dat je er iets mee kunt doen x

Ik ken iemand die anorexia heeft!!
dus als je iets weten, mail maar. misschien kan ik je helpen ^^

maar mijn mening is dat het natuurlijk erge ‘ziekte’ is. maar ik geloof ook dat het gewoon gebeurt zegmaar. (Veel) mensen kunnen het niet voorkomen.

Ja heb ik ontvangen! Bedankt! :grinning:

Bedankt!:smiley:

Toch wel jammer dat het weer Anorexia is :frowning_face:
En niet juist een ándere eetstoornis, Anorexia word altijd gekozen voor dit soort dingen terwijl ik denk dat andere eetstoornissen mischien zelf interessanter zijn omdat veel mensen niet eens weten dat er meer eetstoornissen zijn dan Anorexia of Boulimia.

Ikzelf heb een eetstoornis, geen Anorexia of Boulimia.
Ik heb NAO.
Maar daar zie je helaas weinig over, omdat Anorexia toch meestal gezien word als de ergste eetstoornis terwijl dat helemaal niet klopt :frowning_face:

Wilde ik even kwijt :wink:
Jemag me best PB’en hoor, ookal heb ik geen Anorexia ^^

NAO, heb ik nog nooooit van gejoord, sorry! :$,
Ik heb anorexia gekozen vooral omdat je er veel van kan vinden. Ik ga waarschijnlijk nog wel over eetstroonissen erin zetten.
Ik note je als wat van je wil weten, oké?

xxxxxxxxxxxxxxxxx