Screenshots! HELP.

Als ik een screenshot maak dan is ie als ik hem in paint plak scherp maar als ik hem dan heb opgeslagen en hem upload met bijv photobukcet of in windows-viewer bekijk is ie onscherp -.-’ en als ik diezelfde screenshot dan weer open in paint is ie opeens weer scherp.

Het is echt alleen bij screenshots en niet bij gewone foto’s die je van internet haalt zegmaar :S Ik snap het niet T.T

Misschien zijn ze niet goed opgeslagen?

Oh god, dit heb ik ook altijd. Ik heb geen idee wat er tegen helpt. Als je dit doet met Picasa (dan komen je screenshots automatisch in een map daar) gebeurt precies hetzelfde. Alleen op Paint is het wel wat erger.

Kun je daar iets verkeerds aan doen dan ? :stuck_out_tongue:

Het stomme is. hij doet het op de gewone pc boven onscherp en op mijn laptop ook maar bij mijn vader op de pc doet ie het wel gewoon scherp. en ik kan daar niet tegen want dan moet het bij mij ook scherp kunnen toch ? :open_mouth:

misschien ligt het aan hoe je het opslaat
bijv: .png etc…

^ JPEG doe ik altijd. Maar ik heb het ook een keer als PNG en als BMP opgeslagen maar dan heb ik precies hetzelfde effect dus dat is het niet :frowning_face:

up :stuck_out_tongue:

Volgensmij komt dat gewoon omdat paint hem meteen in 100% opent en photobucket en windows viewer niet :3

Probeer eens in te zoomen in windows viewer en kijk of het beter wordt? :slightly_smiling_face:

hmm als ik een printscren maak, in paint plak, opsla als BMP en dan open met (bijv.)Picnik en opsla als JPEG/JPG is hij bij mij wel scherp. Misschien lukt dat? :slightly_smiling_face:

Ja dat werkt net al geprobeerd maar hoe moet dat dan met uploaden ? xD

Nou, hij upload hem ook gewoon in 100%. Maar het ligt eraan welke link je bekijkt of je hem ook in 100% ziet. Als je de ‘Direct link’ kopieert en plakt in je browser zul je hem ook niet meteen 100% zien, dan moet je er eerst op klikken.

Als je wil dat hij scherp blijft als hij bv 50% laat zien kun je hem beter gewoon verkleinen voor je hem upload :slightly_smiling_face:

Uhm :stuck_out_tongue: nou ja als ik ze upload via photobucket of tinypic zijn ze bij mij wel scherp x]

Ja maar ik klik er op zodat ie 100% wordt maar dan is ie nog steeds niet scherp. Vind het maar vaag hoor.

niemand ?

Ik kan het echt niet hebben :stuck_out_tongue: Het moet scherp kunnen dus er moet een oplossing zijn haha xD

upje

Heb je picasa op je computer?
want als picasa opent dan maakt ie een afbeelding in je picasa zegmaar xD

Ik dacht dat JPG/JPEG altijd hun bestanden ‘comprimeerden’ en dus wat onscherper eruitzagen… BMP doet dat niet [en daarom neemt die ook veel meer ruimte in].

Maar dat zal ik wel verkeerd hebben…

^ Als ik de screenshot als BMP opsla is ie even onscherp dus ik denk niet dat het daaraan ligt.

Ik snap er geen bal van xD