Scouting

Dit weekend sprak ik op een scoutingfeest een jongen die niet op t feest thuishoorde, want hij zat niet op scouting. Hij vertelde mij dat zijn vrienden eerst zijn vriend altijd uitlachte, omdat hij op scouting zat, maar deze avond tot de conclusie was gekomen dat het eigenlijk wel vet is, ook was hij erg enthousiast over de prijs van het bier Zo kwam er een discussie, waarom hij eerst van niet dacht, omdat het vrijwilligerswerk is en een beetje touwtjes knopen en hutjes bouwen.

Zo vraag ik mij af, wat jullie zoal van scouting vinden? =)

Ja hier zijn al oude topic’s over, maakt me niet uit

Ehm, ik zit er niet bij en een vriendin van me wel.
Hoe zij het vaak vertelt lijkt het me wel tof, maar het is niks voor mij :’)

Ik vind het een beetje… mwoah… tja.

Ik heb er altijd opgezeten, tot twee jaar geleden.
Vond het echt leuk, en totaal niet van dat alleen maar in het bos vuurtjes maken en dierenvoetstappen zoeken ofzo.

scouting… nou die waar ik opp heb gezeten was VRESELIJK. ik was iets van 9 en als diner mocht je met je groepje(5) een zakje chips delen. de kampleiding was zo zat als het maar kon en je moest jezelf maar redden voor het merendeel van de tijd.
nou, 5 jaar later, kom ik een meisje tegen in de klas die bij dezelfde scouting zit.
wat zij verteld is echt niet te geloven vind ik zelf.
ze gaan appels stelen in mensen hun tuin, want ja, ze hadden honger. (zij is ook helemaal asociaal maar als dat word aangemoedigd op zo’n groep…)
ze werden gedropt in het bos s’avonds en daar liepen dronken jongeren rond. ineens was een meisje van haar groepje weg… tsja daar sta je dan als 14 jarig meisje met nog wat kindjes om je heen.
en ze is ook heel erg van ‘man ik ben tiener dus schijt aan de rest ik leef voor mezelf’…

jaik vind dus dat het verkeerde gedrag word aangeleerd bij de scouting en dat kan dan heel leuk zijn voor sommigen mensen maar ik vind het niet kunnen om eerlijk te zijn.

Mja, wel leuk.

mijn broertje en een paar klasgenoten van mij zitten er op, en als ik die verhalen zo hoor schijnt het heel leuk te zijn! denk dat het wel heel gezellig is. helemaal niet van oude vrouwtjes helpen oversteken :stuck_out_tongue:

Ik ken twee meiden die erop hebben gezeten. Zij zaten beide op een andere scouting maar ze hebben het op scouting wel heel leuk gehad. Maar dat komt vooral omdat ze bevriend waren met de andere scoutingleden.

Ik ken het helemaal niet, dus heb er ook geen mening over.