Scouting

Haihaix
zijn er nog meiden die net als ik bij scouting zitten?
De meeste mensen denken dat scouting heel suf is,dat is dus echt niet waar.
Ik ga altijd mee op hike in de herfstvakantie & op NPK (:
Zijn er nog meer mensen die hun ervaringen enstuff willen delen?
Ik zit nu 10 jaar op scouting,sinds mn 6e
btw ik wist niet zo goed waar ik dit topic moesten…

xxx

Ik zat op scouting, vond het altijd erg leuk en kreeg er veel vriendinnen voor. Helaas had ik er geen tijd meer voor… jammer ook dat ik nu niemand meer spreek van scouting. :frowning_face: ik wil er eigenlijk wel weer op.

Ik ben er inmiddels alweer 4 jaar af. Ik begon toen ik 14 was gewoon echt buiten de groep te vallen en ben er toen maar af gegaan omdat ik niet het buitenbeentje wilde zijn.

Ik heb er stage gelopen, en sorry maar al m’n vooroordelen werden bevestigd. Bij deze scouting zaten er in ieder geval super suffe mensen lol

Volgens mij is het leuker voor jongere mensen. Dan zit je nog in de ontdekkingsfase.

Ik heb ook altijd op scouting gezeten, en ik vond het echt super leukk!
Maar ik zat er vooral op omdat ik daar veel vriendinnen had sinds jongs af aan waardoor het heel gezellig werd.
Toen ik ging verhuizen vond ik het niet de moeite waard om weer op scouting te gaan.

haha, echt jammer dat er zo veel clubs zijn die de vooroordelen bevestigen. Ik ben op scouting gegaan toen ik 12 was. Bij onze club hebben we gewoon gemengde groepen dus ik kwam bij de scouts. Erg leuk, we hadden een hechte groep.

Toen ik 15 was ging ik naar de shero’s (samenvoeging van sherpa’s en rowan’s) daar mochten we zelf weten wat we gingen doen en zo hebben we zelf een keer een jacuzzi gebouwd, en daar omheen een kamp gehad, we bakten/kookten vaak dingen, hebben enorm veel feesten georganiseerd (vooraldat) en gingen vaak naar grote steden. Zomerkamp bij zowel de scouts als de shero’s was één feest. Bij de scouts vooral veel spelletjes, 's avonds kampvuur en de dingen tussendoor waren leuk, bij de shero’s was het eigenlijk gewoon zelf bepalen wat je die dag wilde doen.

Nu ben ik 17 en ben ik zelf leidinggevende. Dat is echt nog leuker dan zelf op scouting zitten, gewoon omdat de leiding supervaak samen dingen gaat doen en op kampen is het altijd supergezellig om met een drankje aan het kampvuur te kletsen met de oudere leden van de groep. Daarnaast zijn de (jongere) leidinggevende jongens ook echt niet lelijk om naar te kijken whaha.

Ikzelf vind het dus echt geweldig, en ik denk dat onze groep totaal niet bij het suffe gedeelte hoort. Ik heb serieus misschien 2 knopen gelegd in de hele tijd dat ik op scouting zat ahahah.

Ik zit ook op scouting! Inderdaad is het helemaal niet suf zoals iedereen denkt!Ik zit er vanaf mijn vierde op en ken een aantal mensen echt al vanaf die leeftijd. Ken je toevallig de HIT kampen, echt supertof! Met pasen een outdoor&adventure kamp gehad. Iedereen denkt alleen maar dat wij eekhoorntjes in bomen zoeken en boswandelingen maken met kampvuren maar je kan alleen maar weten hoe scouting is als je er op zit… :wink:

Ik zat op scouting, en heb hier de beste vriendinnen van m’n leven aan over gehouden. Ik ben er zo’n 4 jaar geleden mee gestopt, maar de twee vriendinnen die ik er aan heb overgehouden spreek ik nog dagelijks. Iedereen moest altijd lachen wanneer ik zei dat ik op scouting zit, maar ik had scouting voor geen goud willen missen! Het heeft me ook echt heel erg geholpen met mijn verlegen karakter, ik ben totaal niet verlegen meer sinds ik op scouting heb gezeten. Dus, ode aan de scouting bij deze ghehe.

@ Drop_veterx
Haha jaa zo is onze scoutinggroep ook.Het leukste vind ik de kampen,om zo in contact te komen met andere scoutinggroepen.Ik zit nu bij de RSA ( Rowan Sherpa’s Afdeling). De feesten vind ik echt geweldig en knopen doe ik ook niet. Haha en op scouting zitten leuke jongens hoor (:

Cyntia_1995 @ wij gaan nooit op hit omdat we het npk in gronigen hebben en dat valt bijna gelijk volgensmij…

Ik houd echt van scouting haha, dit is mijn 10e jaar al en het is nog steeds leuk!
Zit nu in het laatste jaar van de RSA, vanaf volgend jaar mag ik ook leiding worden en als het een beetje lukt qua tijd & school enzo ga ik leiding worden (:
Onze scouting is ook echt totaal niet zo’n suffe scouting, op RSW stonden we vaak al bekend als die relaxte scouting hahaha

Dat het suf was voor jou komt waarschijnlijk omdat het gewoon niet jouw ding is :dry:. Ik vond scouting altijd leuk, alleen viel ik gewoon buiten de groep na 8 jaar, ineens was de helft van de padvinsters make-up tuthola geworden en de andere helft shopte (en treiterde) gezellig mee. Dus ja… toen vond ik het wel welletjes.

De boys zijn zeker leuk, sowieso van de leiding :wink: elk zomerkamp waren er weer romances, maar nu moeten we “professioneel” zijn t.o.v de groep die ik begeleid, dusja :wink:. Dit jaar 1e x RSW als leidinggevende… Ben benieuwddd ^^

Ik ben het helemaal met jou eens! Ik ga dit jaar ook de HIT lopen met een jongen, alleen weten we nog niet welke. We dachten aan de koninklijke survival expeditie. Maar anders een andere, haha. Ik heb ook vanaf mn 4e op scouting gezeten, tussendoor gestopt, omdat het niet samen ging met mn sport… helaas. Maar nu zit ik er weer bij! En het is super gezellig, met super gave zomerkampen (in Belgie!). Dit zou ik ook voor geen goud willen missen. Ik ga er altijd met veel plezier naar toe. Ik zit nu zelf bij de stam (roverscouts). En ga binnenkort leiding worden bij de welpen. Zo leuk! Wij bouwen ook wel eens geniale bouwwerken (pionieren), klinkt suf… maar is heel tof! Hihi.

En inderdaad, je kan pas echt oordelen over scouting als je er zelf op zit. (:

Pionieren vond ik ook altijd erg tof om te doen. Ondanks dat iedere knoop steeds weer uitgelegd moest worden aan mij omdat ik het steeds vergat.

Wij hebben al zooo veel gepionierd; zwembaden, kabelbanen, luxe boomhutten waar we dan in sliepen, bbq’s… echt vanalles. Aankomende zaterdag ga ik met de scouts een jacuzzi pionieren, en dan blijven ze allemaal slapen… ben benieuwd!

Ik heb er ook echt ehmmm… twaalf jaar op gezeten denk ik, en dan de laatste twee jaar als leiding. Alleen liep het niet zo lekker met de rest van het team, ze waren allemaal ontzettend gedemotiveerd en we verschilden te erg van elkaar + ik werd te druk en toen ben ik gestopt. Vond ik wel jammer, al was het laatste half jaar als leiding niet echt leuk meer.

Ik heb er inderdaad ook súper veel geleerd en aan gehad! Je krijgt er heel veel zelfstandigheid door.

Als mensen mij zien denken ze niet van ‘he die zit op scouting’, Ik had vorige zaterdag een vergadering in Groningen voor npk en kwam aanzetten in een galajurk omdat ik hiermee ons thema wou promoten haha (: Maar ik ben dus wel een echte scout.Ik ga deze herfst van 24 tm 27 oktober een zwaare tocht lopen.Dan moet ik in de buitenlucht in een hangmat slapen.
Zij ner toevallig meiden die meedoen met de hit in april? In hardewijk? Want ik ga waarschijnlijk dit jaar ook heen (:

Misschien ga ik mee doen met hit in hardewijk, moet even kijken wie er mee willen op hit en welke we gaan doen. Ben vorig jaar in hit op zeeland geweest, ondanks dat de groep wel leuk was vond ik die hit niet weer de moeite waard, leiding vond zichzelf heel wat en de hit zelf was een stuk minder leuk dan op de site omschreven was…