-scouting- wat vinden jullie ervan?

;o Ik heb er afgezeten xD
alleen wil er weer op
het was echt super gezellig en leuk! (L)

Ik zit er zelf al iets van 10 jaar op :’]
Maar eerst vond ik het echt saai en stom en alles omdat de leiding ook echt leiding geeft maar sinds ik bij de middagonderdelen zit vind ik het echt geweldig 8D

/

ik vind het aan de ene kant wel leuk, andere kant niet.
mn vriend zit er ook bij, die doen eigelijk alleen maar zuipen… en ik hou juist absoluut niet van zuipen…

Het lijkt mij wel vet, maar dat komt ook door de verhalen van een vriend van me. Het is bij hem meer een soort jeugdclub ofzo, met feesten en films kijken en dagjes weg enzo. Zaterdag gaat hij bijvoorbeeld naar amsterdam. Ik weet niet of dat bij alle scoutingverenigingen zo is, zal wel niet.

Ontzettende behoefte om dit topic te uppen naar aanleiding van ook negatieve reactie’s bij mijn vrienden :slightly_smiling_face:

Ik zie écht niet in waarom dat negatief zou zijn… :slightly_smiling_face:

De helft van de jongeren die ik ken zit bij een jeugdbeweging.

Ik heb er zelf tot mijn 12e ingezeten, maar vond het niet zo leuk (ik had ook een groep met pestkoppen en zo).

hmm Tsja… t zijn meer van die dingen van:
“Hé jij zit toch bij de padflikkers?” “verkoop je ook koekjes?” “Oh, dus jullie lopen de hele dag in zo’n uniformpje rond alsof je bij het leger zit?”

ik vind het heel negatief. waarom?:
twee vriendinnen van me zitten erop en bij hun*twee verschillende scoutings* gaat het erom hoe goed je de regels kan breken en dingen kan doen die niet mogen, zoals appels pikken,ze hadden een keer stoelen uit iemands tuin gehaald, een brandje gesticht, wildplassen(deden de jongens dan) etc etc.
je leert er niet meer de dingen zoals knopen leggen en je eigen kampvuur maken enzo.
het is slecht georganiseerd

vriendin van me zit er en die vind t superleuk, maar die hebben daar ook een hele vriendengroep enzo. Dat lijkt me opzich wel gezellig maar dan kan je net zo goed zelf dingen gaan doen met je vrienden haha de scouting zelf trekt me neit echt.

Wow, bij jullie is dat echt anders :astonished:

Bij ons staat jeugdbeweging gelijk aan zwaaaare feestjes, veel uitgaan en bier aan de helft van de prijs.

hmm bij onze regio is dat een heel ander verhaal! Maar toch bedankt voor je reactie, k vind dit wel handig om te weten :slightly_smiling_face:

Ja klopt ook :slightly_smiling_face: Wij hebben echt ziek vette feesten! ( Denk aan: moestuintjesfeest = bier uit gietertjes? ) Maar dit houden we eigenlijk een beetje weg voor onder de 16 :stuck_out_tongue: Omdat er zo ontzettend veel gezopen word… We hebben een vrij kleine regio met veel groepen… Dus vanaf de lente is het “feestseizoen” eigenlijk geopent en heb je ongeveer elk weekend n feest :stuck_out_tongue: Maar dat weten de meeste mensen niet…

Ik zat vroeger op scouting haha :’) Vond het wel leuk, maar het ging me meer om de gezelligheid en de jongens dan om de taken. Vandaar dat ik nooit een klas hoger kwam omdat ik na 3 jaar nog niet wist hoe ik een knoop moest maken :’)

Bij ons is het meer het scoutslokaal dat omgetoverd wordt door feestzaal. En dat is enkel voor scoutsleden, maar soms nodigen ze ook vrienden van buiten de scouts uit. En dan is iedereen zo van “wauw, je mag naar dat feest” (’:

Haha :stuck_out_tongue: Ja vorig jaar kwamen er bij ons zegmaar “ongenodigde gasten” van een niet scouting-vereniging. En die waren helemaal van: Awesome… En die padvinders kunnen feesten! En zulk goedkoop bier. En vervolgens werden ze er uitgezet :stuck_out_tongue:
Maar zit je zelf ook op scouting? :slightly_smiling_face:

De zus van een vriendin van mij is bij de scouting.
Ik had altijd het gevoel dat die scoutingtypjes ontzettend braaf waren, en het enigste doel in hun leven was om de natuur te redden enzo (nouja zoiets zegmaar).
Maar zo is dat meisje totaal niet, en ze vind die scouting wel heel leuk.

Maar ik heb geen idee wat ik erover moet denken, tegenover mij is een scouting en dan zie ik altijd groepen heel gezellig rond een kampvuurtje zitten en dat lijkt me wel leuk. Maar toch lijkt het niet echt iets voor mij.

Nee, helaas niet.
Zat vroeger in een jeugdbeweging, maar die was niet leuk. Er zaten veel pestkoppen in en de leiders deden gewoon mee…
Maar veel vrienden van me zitten in een andere jeugdbeweging (de echte scouts), en bij hun is het echt héél leuk. Alleen, ik heb er geen tijd voor en ik vind het raar om er op mijn 18e te komen binnenvallen, zij zitten er al in vanaf hun 5 jaar of zo… Dusja :slightly_smiling_face: Ga soms wel mee naar een feest, of als ze begeleiders/koks te kort hebben op een weekend of activiteit of zo. Maar dat gebeurt zelden. En jij?

Ik snap niet wat mensen er zo stom aan vinden, maar om eerlijk te zijn zou ik zelf nooit mee willen doen.

Ik vind het niet stom. Mijn zusje doet het toevallig en die heeft het altijd heel erg naar haar zin. Vooral met de kampen vertelt ze er super veel over. Ze vertelt vaak dat het heel erg gezellig is en dat ze heel veel kan keten. Het is echt niet alleen maar hutten bouwen, voorzichtig met de natuur omgaan of weet ik veel wat nog meer.