Scooterrijden?

-

ik zou echt niet met dit weer op de scooter gaan
Je hebt die scooter ook pas, dus is ook vet zonde als je ermee valt

Nee, dat is niet heel erg handig. Ten eerste niet omdat je geen ervaring hebt, dan ga je sowieso geheid vallen. Daarnaast is een scooter met gladheid echt geen combinatie, omdat je er op zit alsof je op de plee zit heb je totaal geen controle over het ding.
Op een motor bijvoorbeeld heb je nog een tank tussen je benen waardoor je er veel meer controle over hebt. Op een scooter echt niet, zodra hij gaat glijden is er geen houden meer aan.

Zeker omdat het morgen heel erg glad wordt (ijzel) zou ik het echt niet doen. Zonde om je nieuwe scooter meteen de prak in te rijden :wink:

Ik heb ook een Sym Mio, en elke keer als er maar ERGENS staat dat het glad word laat ik 'm staan. Heb 1x door gladheid bijna een frontale botsing gehad, dus dat doe ik echt niet meer.

Als je toch besluit te gaan rijden; rijd héél voorzichtig, vooral in de bochten. Hou je voeten dan bij de grond, voor het geval je toch weg glijd. Trek NIET te snel op bij stoplichten oid, dat was toen mijn fout. En voor de rest gewoon heel erg op je hoede blijven en opletten, want ook andere kunnen wegglijden tegen jou aan. :slightly_smiling_face:

Ik heb een Dax… Maar euh, ik zou het niet wagen als ik jou was. ^^

Ik heb een Vespa, maar laat die scooter maar mooi thuis staan! Anders riskeer je het gewoon om te vallen denk ik… Mijne staat nu ook al een week in de schuur:(

mijn vespa staat ook lekker veilig in de schuur. ik wil mn honnepon niet vernietigen

Nee ik zou t niet doen, ben zelf vorig jaar met dit weer net niet op me moel gegaan. Als je ineens wegglijd kun je hem met 2 benen wss niet eens opvangen. Ik zou t niet riskeren.

& owja heb een aprilia factory die eigenlijk te snel optrekt waardoor ik mega snel wegglijd met dit weer.

Toen ik vrijdag naar school fietste kwam er een scooter langsrijden, 3 minuten later zag ik de scooter weer, maar dan met de scooter tegen een auto en een huilende scooterbestuurder.

Nee, ik zou er niet op gaan rijden. Heel erg zonde en pijnlijk als je onderuit gaat.

Ik zou het niet doen. Ik heb zelf ook een sym mio en ben gevallen door dit weer :frowning_face: een sym heeft echt héle kleine banden dus totaal geen goede grip op de weg met dit weer…