-
eerlijk zijn
dat is echt het beste
en je vriendin zal je dan ook eenbeter vriendin vinden
Je kan juist beter zeggen dat jij reed op haar scooter, want dan vergoedt jouw eigen risico het, als zij zegt dat ze reed op haar scooter zonder dat ze een verzekering heeft dan heeft ze gewoon pech.
Sowieso ontzettend slim om geen verzekering te nemen op je scooter, maargoed.
(Om nog maar even niet te beginnen over het feit dat jij nog dommer bent dat je op een scooter gaat rijden zonder rijbewijs. Die dingen zijn er niet voor niets weetje.)
Eerlijkheid duurt het langst…
Ik zou zeggen dat ik het was, maar ik kan er gewoon niet meeleven dat een vriendin voor mijn fouten opdraait.
Eerlijk zijn, consequenties van je stommiteit accepteren.
-
-
Dat maakt geen enkel verschil, maar ik kan me voorstellen dat je flink baalt. Ik snap de verzekering niet helemaal, waar is ze nou wel en niet voor verzekerd?
Het is niet slim van haar nee, maar je reed toch. Gewoon eerlijk zijn.
Je eigen risico vergoed dingen zoals wanneer je dus bijvoorbeeld over straat loopt en een scooter omstoot, daar hoef je dus ook geen rijbewijs voor te hebben. Volgensmij vergoeden ze ook dit soort dingen, in ieder geval voor een klein deel.
En je zegt net dat zij geld moet betalen als ze zegt dat zij het heeft gedaan, maar als zij verzekerd is krijgt ze dat gewoon vergoed wanneer ze zegt dat ze zelf reed en uitgleed door de regen.
En zo zie je maar dat je dus niet voor niets een rijbewijs moet hebben als je het al op een klein stukje voor elkaar krijgt.
Eerlijk zijn en niet meer gaan scooterrijden zonder rijbewijs.
Vertellen dat jij erop hebt gereden daar zal je vriendin je ook dankbaar voor zijn.
-
Zij heeft al laten zien dat ze een goede vriendin is aangezien zij de schuld op haar wilt nemen omdat jij eigenlijk niet had mogen rijden. Bewijs jezelf ook even om gewoon eerlijk te zijn.
Dat kan dus niet, want een scooterverzekering dekt geen schade bij anderen, dat doet je ‘eigen risico’ ofwel je WA verzekering dus.
-
Mijn moeder heeft behoorlijk verstand van deze dingen, en de beste kans maak je door te zeggen dat jij de scooter van je vriendinnetje geleend hebt, zonder te vragen, en vervolgens onderuit ging. Als je vriendin daar geen aangifte van doet krijg je daar verder geen problemen mee ofzo, maar je WA vergoed dat dus wel voor je.