Scooterhelm laten vallen, hoe erg?

Hoi, ik had even een vraagje, hopelijk kan iemand me helpen?
Ik heb gisteren de scooterhelm van mijn vriendje laten vallen, vond-ie niet zo leuk >< Dit is de tweede keer, beide keren is hij van een meter hoog op de stoep gevallen… Weet iemand hoe schadelijk dit is? Is hij op deze manier nog veilig?

Vanaf een meter moet je er bij een MOTORhelm van uit gaan dat ie niet meer veilig is. Weet niet of je een echt goede helm hebt of een goedkopere, maar in beide gevallen zou ik er dus eigenlijk van uit gaan dat je hem niet meer kunt gebruiken of echt heeeeeeeel voorzichtig moet doen.

hmm ik heb die van mij al best wel vaak laten vallen maar geloof niet dat het echt een ramp is hoor… denk dat die dingen best wel een harde klap moeten krijgen voordat er binnenin wat breekt :stuck_out_tongue:

volgens mij is die helm niet veilig meer…

Nou als zo’n helm al niet tegen zo’n stootje kan. Wat moet dat dan worden als je een ongeluk krijgt.

Precies. Een helm is er toch voor bedoeld dat ie tegen een stootje kan?

Ga het maar navragen als je een helm koopt meiden. De binnenste schaal kan scheuren als je hem van een meter laat vallen, waardoor hij niet meer volledig beschermt.

Ja, maar er zit een laag in en als je hem laat vallen, dan is dat kapot en moet je een nieuwe helm. Dat laagje beschermd, dus als je een ongeluk krijgt moet je een helm hebben waarvan dat laagje nog heel is, anders bescherm je helm niet meer.

Inderdaaaaaaad

1 stootje ja. Daarna is hij volgens mij niet meer zo veilig.
@TS: misschien moet je even naar een scooterzaak ofzo, even vragen wat je nu het beste kunt doen! En misschien even googlen? Zal vast wel wat opstaan toch?

Grote kans dat hij niet meer werkt. Van buiten ziet hij er misschien nog goed uit, maar als er binnen een scheur in zit en je valt hard ben je goed de lul.

Mijn vriend zegt: Ik zou hem niet meer op doen, dan is 'ie niet meer veilig in principe.

Hm spijtig… dan vrees ik dat hij een nieuwe helm van me krijgt…
Maar iig bedankt voor jullie reactie!