Scooter

Wie kan mij alle kosten van een scooter vertellen? Inclusief verzekering, scooter zelf, rijbewijs etc.

Rijbewijs: bromfietsrijbewijs weet ik niet wat daarvan de kosten zijn, ik heb zelf een auto rijbewijs, waar je ook op een scooter mag rijden :slightly_smiling_face:.
Scooter kosten: hangt vanaf wat voor scooter je wilt en wat je budget is.
Verzekering: hangt vanaf waar jij je scooter verzekert. Ik betaal voor de verzekering ong. €10 per maand.
Benzine: per 5 liter ong. €10,-

Pff, dat zijn best nog wel wat centjes.
Ik heb zelf ook alleen maar mijn scooterrijbewijs, maar dat had ik niet gehaald als je toen ook al als 16-jarige autorijlessen mocht nemen.

Wij waren voor de scooter kwijt:

• Scooter: 1000 euro, maar het was een tweedehandse. Ga voor een nieuwe uit van ongeveer 1600/1700 euro, als je een ‘simpele’ wilt. Duurdere modellen, zoals een Vespa, gaan al gauw richting de 2500/3000 euro.

• Lessen + rijbewijs: ik was daar zelf 250 euro voor kwijt, alles bij elkaar. Het theorie-examen moest ik wel apart betalen, dat was 33,25 volgens mij.

• Verzekering: inderdaad een tientje per maand.

• Benzine: 1 liter is tegenwoordig wel 1,80 euro.

Ik heb voor mijn scooter, €270 betaald. Heb trouwens wel af afgedwongen, haha.

En benzine kost overal verschillend, ^^ Ik betaal voor 5 liter, €9,95

Als je even had gegoogelt: http://www.nibud.nl/scholieren/uitgaven/wat-kostt/wat-betaal-je-echt/de-kosten-van-een-scooter.html