Scooter, wel of niet

Sorry als hier al een topic over is!!

Ik mag een scooter van mijn ouders, ze betalen ook alles voor me, maar ik ben heel erg aan het twijfelen.

Ik zit nog 2 jaar op de middelbare school en dan gebruik ik hem wel, maar daarna ga ik in Amsterdam op school en neem ik de trein. Ik kan namelijk niet met de scooter elke dag naar Amsterdam gaan… Ik denk aan de ene kant dat het dan beter is om gewoon nu te wachten en op mijn 18e een OV te nemen. En te sparen voor mijn rijbewijs.

Daarnaast is het fietsen, wat ik nu elke dag 15 min naar mijn school doe, mijn enigste beweging. Ik ben bang dat ik dan teveel aankom en ik heb geen zin om naar de sportschool te gaan.

Ik moet natuurlijk ook elke week tanken, daar zie ik het meeste tegenop. Elke keer weer naar zo’n bezinestation zie ik niet zitten. En stel dat mijn scooter gestolen wordt…

Best wel stom ik mag er een van mijn ouders, dat is zeker. Ik wil hem ook wel, maar toch ook weer niet…

Wat moet ik doenn??

Volgens mij bestaat het topics ‘hoeveel meiden hebben een scooter.’ oid. Zal het eens even voor je zoeken.

Dubbul.

Als je teveel twijfelt zou ik het niet doen.
Je hebt genoeg redenen om het niet te doen eigenlijk.

ik zou het gebruiken voor mijn rijbewijs. het is zonde om 300 euro uittegeven aan je scootercertificaat. en dan nog een scooter plus helm slot en verzekering.

rijbewijs is veel beter.

Je klinkt heel erg twijfelend. Oké, je krijgt hem ‘gratis’ van je ouders. Maar daarom hoef je hem nog niet gelijk te nemen… Een scooter is heel duur, zeker met alles erbij (verzekering, schade etc). Je ziet op tegen het tanken, je vind het fietsen niet heel erg en over 2 jaartjes ga met het OV.
Persoonlijk denk ik dat je het niet moet doen. Straks kopen je ouders een dure scooter voor je en denk je later; ik had het net zo goed niet kunnen doen… Dat zou zonde zijn! Sowieso denk ik altijd bij twijfel, niet doen.
Alhoewel een scooter wel erg leuk is ghehe. Succes met je keuze maken :’]

ik zou het niet doen, zo te horen heb je hem niet echt nodig… dus ik zou dat geld meer uitgeven aan een rijbewijs, waarschijnlijk heb je daar de rest van je leven nog wat aan =)

wat je zelf al zegt is de enige beweging die je verder krijgt een kwartiertje fietsen (wat dus niet zo lang is) en als je die wilt behouden moet je geen scooter nemen.
sowieso vraag ik me af in hoe verre je ouders je scooter betalen, ook de verzekering en benzine? denk et niet… dus dan zou ik daar geen geld aan uit geven

Bedankt voor jullie reacties meiden! Ik denk dat ik er nog even goed over na ga denken… Maar ik denk dat ik het al weet

Ik zou het wel doen, maar dat komt omdat ik echt zóveel plezier van mijn scooter heb (gehad). Ik overdrijf echt niet als ik zeg dat ik het elke keer weer een feest vond om erop te rijden. Nu woon ik op mezelf, maar staat mn scooter nog bij mn ouders en als ik daar ben, ga ik ook altijd een stukje rijden ofzo.
Dus ik zou het alleen al gewoon doen omdat het leuk is :stuck_out_tongue: En verder ben je ook veel mobieler, maarja, als je verder dicht bij je vriendinnetjes en school woont, heb je daar ook niet zoveel aan.
Lastig dit…

ik zou het niet doen,vooral niet als je maar 15 min hoeft te fietsen (netals ik)

Jaa een scooter is ook wel een beetje voor de mooi hoor… Dat moet ik toegeven… Daarom wil ik hem ook eigenlijk, maar aan de andere kant is het ook gewoon zinloos… :stuck_out_tongue:

Ik zou het niet doen.

Ik zou het niet doen,
maar, als je ouders alles betalen, zou ik eerder vragen of ze bij een auto ofzo willen meebetalen :’)

kzou hem wel nemen…ook al ga je over 2 jaar naar amsterdam maar wnnr je in je eigen stad bent kun je der wel op rijden…

had ik maar…

ik zou het niet doen, als je toch dichtbij woont enzo.
je kunt het geld beter voor andere dingen gebruiken want het is best duur.