Scooter rijden, vraag

Hey meiden!

Ik ben zojuist geslaagd voor mijn scooter praktijk examen, dus ik mag nu ein-de-lijk scooter rijden! Yay!
Maar…
Ik ga morgen mijn rijbewijs bij het gemeentehuis aanvragen, maar alles duurt zo debiel lang in dit rotland, en ik wil rijden aangezien ik een uur moet fietsen naar school.
Zou ik nu al kunnen gaan rijden? En als ik dan aangehouden word door de politie, wat zeggen ze dan als ik ze vertel dat m’n rijbewijs onderweg is?
Ik krijg een boete, dat sowieso, maar verder?

Liefs

Je kan natuurlijk altijd gaan rijden
maar wettelijk rij je dan op je scooter zonder rijbewijs dus kan je idd een boete krijgen
voor de rest weet ik het niet maar ik zou het niet doen ik wou het ook zelf doen en gewoon dat papiertje laten zien dat ik me rijbewijs heb gehaald maar ik zou het niet riskeren
want de boetes zijn tegenwoordig redelijk prijzig
gewoon wachten tot morge dus ookal is het moeilijk

Je kan ook versneld je rijbewijs aan vragen, dan moet je alleen wel 50 euro (dacht ik) bij betalen.

Ik zou het niet doen, maar wat ik zelf heb gedaan is mijn rijbewijs met spoed aangevraagt toen was die volgens mijn binnen 2/3dagen binnen dus misschien is dit een oplossing.

ja dat is idd wel duurder ik zou gewoon paar dagen wachten :wink: en als ze zeggen dat het over 4 of 5 werkdagen klaar is altijd gaan kijken of het eerder klaar is want ze zeggen het wel maar mijn rijbewijs lag na 3 dagen ongeveer zoiets ook al klaar

Als je wordt aangehouden krijg je een boete
Met auto rijden is dat namelijk ook zo, had mn rijbewijs gehaald maar mocht toen niet meer van cbr naar mijn huis terugrijden

Ik vind het echt zo vervelend dat het zo lang duurt, waarom kunnen ze niet even een tijdelijk rijbewijs ofzo geven?

Hmm ja, ik zal wel even vragen hoe veel een spoed aanvraag kost.
En aan de andere kant: bij mijn vriend lag zijn rijbewijs er ook al na een paar dagen, dus waarom hem dan op spoed zetten en er voor betalen als hij er gratis ook al ligt? (’:

Ja precies! vroeger was dat wel zo, en nu niet meer, zo dom! ;s

Huh, werken jullie niet met een voorlopig rijbewijs o_O

Nee dat is niet meer. Echt sneu. Minpunten voor Nederland (’:

Dat slaat echt nergens op.
Moet je dan rijlessen volgen? oO

ik weet niet hoe dat precies in jouw gemeente zit maar meestal duurt het een week ofzo maar je kunt wel een paar dagen eerder bellen of dat ie al klaar ligt
heb namelijk al best vaak gehoord dat ze m dan al eerder op konden halen :slightly_smiling_face:
verder kun je er niets aan doen
ik zou iig niet gaan rijden =P

+ dat het zo duur is! Afzetters.

Je fietst toch al langer een uur naar school neem ik aan? Ik zou gewoon even wachten…

^ Maar als je eenmaal bent geslaagd, wil je wel zo snel mogelijk rijden. Ik tenminste wel.

Snap ik… Maar dan zou ik hem gewoon met spoed aanvragen is vast minder duur als een boete.

ik zou het niet doen, ook omdat je nog niet verzekerd bent dan omdat je je rijbewijs nog niet hebt. Als je dan nu een ongeluk zou krijgen (ja de kans is klein) krijg je niks van de verzekering en heb je kans dat je je hele leven moet betalen omdat je niet een week kon wachten, zou zonde zijn.

Ik zou nog een paar dagen wachten, je weet maar nooit…

Ja, natuurlijk wil ik gewoon NU rijden. Ik moest al een anderhalve maand wachten tot ik mijn scooter examen kon doen. Dus wat denk je? Dat ik voor m’n lol nog elke dag 2 uur ga fietsen als er een scooter in de schuur staat en ik wéet dat ik geslaagd ben voor alles en eigenlijk theoretisch gezien mijn rijbewijs al heb, op het pasje zelf na?
Vind het een beetje te luchtig gedacht van je. Ben er nu ook heilig van overtuigd dat jij waarschijnlijk maar 10 minuten moest fietsen naar school, elke dag, op z’n minst 4 jaar lang. (net welk niveau je hebt geleerd :wink: )