Scooter rijden met 17+ rijbewijs?

Ik ben 17 en ik wil waarschijnlijk mijn autorijbewijs gaan halen. Ik heb geen scooterrijbewijs, maar wat ik me nu afvraag is; Mag je met het autorijbewijs dat je haalt op je 17e ook op een scooter rijden?
Je mag namelijk tot je 18e niet alleen in een auto, maar alleen met iemand naast je die minstens 5 jaar zijn/haar rijbewijs heeft.
Alvast bedankt! (:

Sinds een tijdje mag je helemaal niet meer scooter rijden met je auto rijbewijs, aangezien je nu voor scooter ook praktijk moet doen. Sorry :slightly_smiling_face:

Echt? Dat wist ik helemaal niet… Jammer.

Het mag wel, dat is mij verteld ik heb laatst ook een topic hiervoor geopend.

Ik dacht ook dat het mocht hoor…

En niemand vraagt het aan google.

http://cudriving.nl/index.php?p=2todrive-faq

[b]Mag ik tijdens 2toDrive met het rijbewijs ook op een brommer of scooter rijden?

• Ja, wanneer je het rijbewijs B haalt, krijg je daarbij automatisch ook het rijbewijs AM. Hiervoor heb je geen begeleiding van je coach nodig. Het rijden met een coach geldt alleen voor het besturen van een auto.[/b]

Volgens mij heb ik met mijn neus gezocht, want ik kon het niet vinden via google. Maar dankjewel!

Als je nog iets zoekt, zoek op 2todrive, dan krijg je er wel veel over. Tenminste als je daar niet al op gezocht had :stuck_out_tongue: